بهترين نرم افزار حسابداري

آيا در فكر تهيه يك نرم افزار حسابداري هستيد و نمي دانيد از ميان اين همه نرم افزار حسابداري كدام را انتخاب كنيد؟ امروزه نرم‌افزارهاي حسابداري بسياري در بازار وجود دارد كه هر كدام داراي نقاط قوت و ضعف‌هايي هستند كه تعداد آن‌ها هم كم نيست؛ به طوري كه هر شركتي با كمترين امكانات و دانش، اقدام به ساخت و عرضه نرم‌افزار حسابداري در بازار زده است.

برخي از اين نرم‌افزارها حسابداري بدون در نظر گرفتن تفاوت سيستم مالي و حسابداري كشور، از نسخه‌هاي خارجي الگوبرداري كرده‌ و برخي ديگر از شركت‌هاي داخلي تقليد و صرفا هدفشان از ساخت محصول افزايش فروش و درآمد بوده و پس از برند شدن نامشان هيچ اقدامي نسبت به به‌روزرساني و رفع عيوب نرم‌افزار حسابداري خود نمي‌كنند. همه عوامل ذكرشده باعث سردرگمي خريداران نرم‌ افزار حسابداري مي‌شود. در اين مطلب به منظور افزايش آگاهي شما براي خريد يك نرم افزار حسابداري خوب، به معرفي بهترين نرم افزار حسابداري مي پردازيم.

نقاط قوت يك نرم‌افزار حسابداري خوب چيست؟

اگر بخواهيم نقاط قوت و ضعف نرم‌افزارهاي حسابداري را بشكافيم مطمئناً به‌اندازه يك كتاب نكته وجود دارد كه ما در اين مطلب قصد بررسي نقاط قوت آن را داريم. ويژگي‌هاي خوب يك نرم‌افزار حسابداري عوامل زيادي بستگي دارد به طور مثال پشتيباني خوب وهميشه در دسترس بودن تيم پشتيباني نرم‌افزار حسابداري بسيار حائز اهميت است؛ چرا كه، در صورت بروز مشكل به ‌صورت ۲۴ ساعته بتوان با تيم پشتيباني آن ارتباط برقرار كرد.

مورد ديگري كه در نرم‌افزار حسابداري خيلي حائز اهميت است، قدرت سرعت و پردازش نرم‌افزار حسابداري هست. از ديگر ويژگي هاي نرم افزارهاي حسابداري خوب كه خيلي اهميت دارد، پله‌پله بودن يا به‌اصطلاح چند سطحي بودن كدينگ نرم‌افزار حسابداري است. ظاهر و زيبايي هميشه جزو موارد مهم در نرم‌افزار حسابداري بوده است. ظاهر بد نرم‌افزار باعث كسل شدن فضاي كار شده و موجب بالا بردن ضريب خطا مي‌شود. ازاين‌رو پيشنهاد مي‌شود اين مورد به ‌ظاهر ساده را جدي بگيريد.

معرفي 12 نرم افزار برتر حسابداري

1- نرم افزار حسابداري هوشمند نوين

گروه نرم افزار حسابداري هوشمند نوين از سال 1370 تاكنون يكي از اولين شركت‌ها در امر توليد و عرضه نرم افزارهاي مالي و حسابداري مي‌باشد كه منطبق با پيشرفته‌ترين تكنولوژي روز در اين حوزه به فعاليت پرداخته است. اين مجموعه با هدف بهره وري و بهينه‌سازي سيستم هاي مختلف، يكي از برترين توليد كنندگان نرم‌افزارهاي در كشور مي‌باشد. شركت هوشمند نوين ارائه دهنده انواع نرم افزارهاي حسابداري از قبيل نرم افزار حسابداري بين المللي، نرم افزار حسابداري بازرگاني، نرم افزار حسابداري شركتي، نرم افزار حسابداري خدماتي، نرم افزار حسابداري صنعتي، نرم افزار حسابداري توليدي، نرم افزار حسابداري پيمانكاري، نرم افزار حسابداري فروشگاهي و نرم افزار حسابداري استارتاپي است.

https://www.hnovin.com/

2- نرم افزار حسابداري شركتي سپيدار

سپيدار، نرم افزار حسابداري معروف از شركت همكاران سيستم است كه با هدف پياده سازي سيستم مالي مخصوص شركت‌هاي كوچك و متوسط ايجاد شده است. اين نرم افزار يكي از معروف ترين و قديمي ترين‌هاي نرم افزارهاي حسابداري در ايران مي‌باشد كه سالهاست حسابداران زيادي براي محاسبات شركتي با آن سروكار دارند.

sepidarsystem.com

3- نرم افزار حسابداري شركتي فرداد

نرم افزار حسابداري آرين سيستم مناسب كسب و كارهاي بزرگ شركتي است. اين شركت با هدف حمايت از شركت‌ها و كسب و كارهاي كوچك و متوسط، اقدام به توليد نرم افزار حسابداري شركتي براي شركت‌هاي توليدي، پيمانكاري، بازرگاني و خدماتي كرده است. رابط كاربري حرفه اي، امكانات و آناليزهاي تخصصي، مشتري مداري و پشتيباني مستمر و مطلوب، در مدت كوتاهي توانسته است به حريفي پرقدرت و تازه نفس براي رقيبان خود تبديل شود.

fardadgroup.com

4- نرم افزارهاي حسابداري پارميس

يكي از مشهورترين شركت هاي توليد نرم افزار حسابداري، پارميس است كه با توليد نرم‌افزارهاي حسابداري شركتي، فروشگاهي و بازرگاني كمك بزرگي به كسب و كارها كرده است. امكانات موجود در انواع نسخه هاي نرم افزاري حسابداري پارميس، پاسخگوي بسياري از نيازهاي شركت‌ها در حوزه مالي و مديريتي مي‌باشد.

parmisit.com

https://www.hnovin.com/the-best-accounting-software/

5- نرم افزارهاي حسابداري هلو

شركت مهندسي نرم افزار هلو، توليد كننده انواع نرم افزارهاي حسابداري مخصوص اصناف و فروشگاه ها است و علاوه بر اين، خدمات مشاوره و راهنمايي در حوزه امور مالي را به مشتريان خود ارائه مي‌دهد. شركت هلو با ارائه نرم افزار حسابداري شركتي كوچك، متوسط و ويژه، توانسته نيازهاي محاسبات و مديريت مالي بسياري از شركت‌هاي كوچك و متوسط را برآورده سازد و در اين حوزه نيز موفق عمل كند.

holoo.co.ir

6- نرم افزارهاي حسابداري محك

گروه نرم افزاري محك، در طي اين سالها، موفق به طراحي و توسعه انواع نرم افزارهاي مالي شده است. محك نيز با ارائه نسخه هاي با كيفيت و حرفه اي فروشگاهي و شركتي توانست اعتماد بسياري از اصناف و شركت ها را جلب كند و به برندي خوش نام و دوست داشتني تبديل شود. نرم افزار كيف پول محك، از برترين نرم افزارهاي حسابداري رايگان و معروف در حوزه نرم افزارهاي حسابداري شخصي مي‌‌باشد كه براي پلتفرم موبايل ساخته شده است.

mahaksoft.com

7- نرم افزارهاي حسابداري قياس

گروه نرم‌افزاري قياس بيش از دو دهه در زمينه توليد نرم افزارهاي حسابداري در حوزه هاي مختلف بازرگاني، توليد و خدماتي فعاليت مي‌كند. از جمله امكانات نرم افزارهاي حسابداري قياس مي‌توان به امنيت و سرعت بالا، سادگي، آموزش و پشتيباني مطلوب اشاره كرد. همچنين نسخه دمو ماژول‌هاي مختلف قياس را مي‌توان جزو بهترين نرم افزارهاي حسابداري رايگان بازار دانست.

gheyas.com

8- نرم افزارهاي حسابداري شايگان

شايگان سيستم، نرم افزارهاي حسابداري خود را با نام تجاري «حسابگر» در بازار عرضه مي‌كند. نرم افزارهاي اين شركت، جزو بهترين نرم افزارهاي حسابداري ايران است. شايگان سيستم از سال 1370 شروع به طراحي و توليد نسخه هاي مختلف نرم افزارهاي حسابداري مثل نرم افزار حسابداري شركتي با نام هاي حسابگر صنعتي، حسابگر بازرگاني، حسابگر اموال و... انواع نرم افزارهاي ويژه اصناف و فروشگاه ها كرده است و يكي از موفق ترين و مشهورترين شركتهاي سازنده برنامه حسابداري در كشور مي‌باشد.

shygunsys.net

9- نرم افزارهاي حسابداري تدبير

شركت پردازش موازي سامان را با برنامه حسابداري تدبير مي‌شناسيم. اين شركت از سال 1377 شروع به طراحي برنامه هاي حسابداري كرده و به مرور، امكانات و قابليت هاي نرم افزارهاي حسابداري خود را بيشتر كرد و با ادامه اين بهينه سازي‌ها، توانست نرم افزار حسابداري تدبير را به يكي از بهترين نرم افزارهاي حسابداري معروف ايران با امكانات حرفه اي برساند.

sppcco.com

10- نرم افزار حسابداري پيوست

گروه نرم افزاري پيوست با سابقه اي نزديك به دو دهه در عرصه ساخت محصولات نرم افزاري حوزه مالي و مديريتي دارد كه يكي از شركت‌هاي معروف ايران در اين حوزه مي‌باشد. قيمت مناسب، امكانات حرفه‌اي، مشتري مداري و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب را مي‌توان دليل محبوبيت پيوست و نرم افزارهاي حسابداري معروف آن دانست.

payvast.com

11- نرم افزارهاي حسابداري آرين سيستم

شركت آرين سيستم از سال 1383 با هدف يكپارچه سازي سازمان‌هاي بزرگ شروع به فعاليت كرده وهم اكنون يكي از معتبرترين و بزرگترين توليدكنندگان نرم افزارهاي مديريتي و مالي در ابعاد سازماني ERP است.

ariansystem.net

12- نرم افزار پارسيان

نرم افزار پارسيان جزو نرم افزارهاي حسابداري مناسب براي كسب و كارهاي كوچك است كه در نوع خود بي نقص عمل مي‌كند. يكي از نقاط قوت آن، پشتيباني قوي است. نرم افزار پارسيان جهت مشاغلي كه ملزم به استفاده از سيستم صندوق مكانيزه فروش مي‌باشند مناسب است.

parsiansoftgroup.com

با تمام اين تفاسير تعريف بهترين نرم افزار حسابداري كدام است؟ يك حسابدار يا يك شخص صاحب تجارت، چه انتظاراتي از يك نرم افزار خوب حسابداري دارد؟ اين روزها هنگامي كه قصد خريد نرم‌افزار حسابداري را داريد و با شركت‌هاي توليدكننده نرم‌افزارهاي حسابداري تماس مي‌گيريد، اغلب آن‌ها به نقاط ضعف نرم‌افزار خود اشاره نمي‌كنند و همچنين با توجه به اينكه اطلاعات دقيقي از نياز خود نداريد يعني دقيقاً نمي‌دانيد چه نرم‌افزاري لازم است كه بتوان با آن گزارشات مورد نظر شما را تهيه كرد شايد انتخاب نرم افزار كسب و كار برايتان كمي دشوار باشد. بهترين نرم افزار براي حسابداري آن است كه به مطلوب‌ترين حالت، احتياجات كسب و كار شما را رفع نمايد و به گونه اي باشد كه به راحتي، آساني و بسيار سريع در دست مدير و حسابدار آن موسسه يا سازمان قرار گيرد.

منبع: نرم افزار حسابداري هوشمند نوين با وب سايت https://www.hnovin.com/

منبع 2: http://hnoviniha.avablog.ir