نرم افزار حسابداري چيست؟

نرم افزار حسابداري

نرم افزار حسابداري چيست؟

۸۳ بازديد ۰ نظر

بخشي از نرم افزار هاي حسابداري، پروژه محور (PROJECT BASED ACCOUNTING) تعريف و طراحي مي شود. يعني شما بر اساس پروژه اي كه در يك صنعت خاص در يك مكان و زمان خاص داريد، نرم افزار خاصي طراحي  يا خريداري مي كنيد تا آن نياز خاص را بر طرف كند. اين نرم افزار ها تلاش مي كند تا سود شما در پروژه خاص بهتر رصد و افزايش يابد و از هدر رفتن منابع انساني و كالايي، جلوگيري شود. حداكثر سازي سودآوري هم در مديريت منابع انساني هم در نظارت بر حسن اجراي  تعهدات پيمانكار در مقابل مشتري (شامل كارفرما) صورت مي گيرد.
در نرم افزار هاي حسابداري پروژه محور، تلاش مي كند تا هزينه هاي پروژه در حال و اينده بررسي و همه هزينه ها از نظر مديريت پروژه محاسبه مي شود تا در بهبود تصميم گيري مديران مياني و ارشد موثر باشد.
برخي از نرم افزار هاي حسابداري تنها به منظور مديريت تنخواه صورت مي گيرد. اين نوع نرم افزار ها، فقط به منظور مديريت تن خواه و بررسي جريان نقدينگي تخصيصي به واحد هاي مختلف عملياتي و اداري در نقاط مختلف طراحي مي شود و تلاش مي كند تا روند پيشرفت طرح هاي توسعه اي و هزينه هاي آن ها را بررسي كند. اين نوع نوع نرم افزار ها هم در سازمان هاي دولتي و خصوصي و شركت ها كاربرد دارد.
برخي از نرم افزار هاي حسابداري به منظور مديريت موجودي طراحي مي شود تا به شركت ها كمك كند تا سطوح موجودي صحيح را براي به  حداكثر رساندن سود و كاهش اتلاف هزينه و كاهش استهلاك و افزايش  ضرر و زيان، تحت نظر قرار بگيرند.

نرم افزار حسابداري چيست يك نرم افزار كاربردي است كه كليه رويدادهاي حسابداري را در قالب ماژول هاي تابعي ذخيره و پردازش مي نمايد. نرم افزارهاي حسابداري، براساس مفاهيم حسابداري پياده سازي مي شوند و به حسابداران كمك فراواني مي كنند.نرم افزار حسابداري با استفاده از ماژول هاي كاربردي مثل حساب هاي پرداختني، حساب هاي دريافتني، سند حسابداري، اسناد عمومي، حقوق و دستمزد و … رويدادهاي حسابداري را ثبت و پردازش مي كند.
مزاياي استفاده از نرم افزار حسابداري:
1. افزايش سرعت:مزاياي استفاده از نرم افزار حسابدارينرم افزار حسابداري كمك مي كند پردازش حساب ها با سرعت بيشتري نسبت به پردازش دستي انجام شود.
2. افزايش دقت:با كاهش يا حذف خطاهاي انساني دقت در امور مالي افزايش مي يابد.
3. كاهش در هزينه ها:افزايش سرعت و دقت باعث مي شود هزينه هاي كلي حسابداري كاهش پيدا كند. با استفاده از نرم افزار حسابداري مي‌توان كار بيشتري را در زمان كمتر و با افراد كمتري انجام داد كه موجب كاهش هزينه هاي اداري حسابداري مي شود.
4. امكان ارائه گزارش هاي مالي متنوع:نرم افزار حسابداري اطلاعات مالي دقيقي را در اختيار مي گذارد كه كاربران را قادر مي‌سازد گزارش هاي مالي متنوعي تهيه كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.