نرم افزار حسابداري خزانه داري

۱۵۲ بازديد ۰ نظر

كلمه خزانه در لغت به معناي جايي است كه اموال و نقدينگي در آن نگهداري مي‌شود. در حسابداري، خزانه به عنوان صندوق و هماهنگ كننده دخل و خرج تعريف مي‌شود. خزانه داري، جايگاه ويژه اي در نظام بودجه و دارايي دارد كه در آن پول يا فلزات گرانبها نگه‌داري مي‌شوند.

مديريت گردش وجوه نقد و نقدينگي سازمان از جمله مهمترين دغدغه‌هاي شركت‌ها و سازمان‌ها است كه خزانه داري به عنوان يكي از واحدهاي مهم در دخل و خرج سازمان اين دغدغه را برطرف مي‌كند.

همچنين خزانه داري، علاوه بر تمركز و پرداخت وجوه نقد مي‌بايست دريافت‌ها و پرداخت‌ها را از نظر زماني با استفاده از مجموعه اي از كنترل هاي مالي هماهنگ كند. امروزه مي‌توان با استفاده از نرم افزار حسابداري، سرعت بيشتر و خطاي كمتري را در محاسبات مشاهده نمود.

نرم افزار خزانه داري چيست؟

نرم افزار خزانه داري نوعي زير سيستم پركاربرد و ساده است كه حجم زيادي از اسناد حسابداري، به صورت اتوماتيك توسط آن صادر مي‌شود. اين نرم افزار را مي‌توان زير مجموعه‌اي از نرم افزار حسابداري بين المللي و حتي نرم افزار حسابداري بازرگاني نيز دانست. سيستم حسابداري خزانه داري هوشمند نوين برگرفته از قواعدي از پيش تعريف شده با ساير سيستم‌هاي حسابداري مانند فروش و تداركات و… مرتبط بوده و گردش هاي مالي بين زير سيستم‌ها را كنترل مي‌كند. وصول به موقع مطالبات، تأمين منابع نقدينگي، پاسخگويي به تعهدات و جمع‌آوري اطلاعات خزانه داري از جمله نيازهاي اساسي شركت‌ها بوده و انجام درست اين عملكردها از ويژگي‌هاي بارز نرم افزار خزانه داري مي‌باشد.

سيستم خزانه داري هوشمند نوين يك برنامه نرم افزاري است كه فرايند مديريت عمليات مالي يك شركت را خودكار مي‌كند. اين كار كمك مي‌كند تا شركت‌ها به طور خودكار فعاليت هاي مالي خود، از جمله پول نقد، دارايي ها و سرمايه هايشان را مديريت كنند. چيزي كه قبلاً هفته ها طول مي‌كشد، اكنون مي‌تواند ساعت ها طول بكشد. كنترل كردن اسناد دريافتي، اسناد پرداختي و نگهداري سوابق پيشين، خصوصا در سازمان‌هايي كه با حجمي بالا از اطلاعات سروكار دارند، اهميت به‌سزائي داشته و كليه اين موارد به راحتي و با اطمينان با نرم افزار خزانه داري هوشمند نوين انجام پذير است.

از بخش‌هاي مهم خزانه داري در حسابداري، خزانه داري مديريت اسناد است. اموري مانند طبقه بندي و نگهداري اسناد ضمانت نامه، چك‌هاي دريافتي از مشتريان، ارائه به موقع چك‌هاي برگشتي به بخش حقوقي شركت جهت پيگيري‌هاي لازم، گرفتن بكاپ روزانه، هفتگي يا ماهانه از كليه اسناد خزانه،  ايجا دفتر صندوق و دفتر چك و … از اموري است كه بايد در خزانه داري مديريت اسناد به آن توجه شود. انجام درست امر مديريت و نگهداري اسناد با استفاده از نرم افزار حسابداري خزانه اري هوشمند نوين، پشتوانه خوبي براي مديران شركت براي كارهاي دراز مدت است.

قابليت هاي نرم افزار خزانه داري

– امكان تقسيم دريافت و پرداخت به چند خزانه و صندوق مستقل و كنترل ارتباطات داخلي و بين صندوق‌ها

– امكان معرفي و كنترل موجودي صندوق‌ها

– امكان رسيدهاي دريافت و پرداخت جهت كنترل دقيق سيستمي و برقراري ارتباط با ساير منابع سيستم

– امكان ثبت انتقال بين بانكي جهت جا به جايي وجوه از يك حساب بانكي به حساب‌هاي ديگر

– امكان ثبت و مديريت انتقال بين اشخاص و تأثيرات آن در صورتحساب اشخاص

– امكان ثبت و صدور رسيد براي كليه مراحل عمليات دريافت و پرداخت

– امكان كنترل تاريخ در ثبت اسناد

– امكان كنترل بر روي ثبت دريافت‌هاي نقدي براي جلوگيري از خطا‌هاي كاربري

– امكان نسبت دادن فرم پرداخت به سند حسابداري

– امكان نمايش رديف هاي بانكي در نسبت دادن پرداخت به سند‌هاي حسابداري

– امكان نمايش آخرين وضعيت و محل چك‌ها به صورت اتوماتيك و لحظه‌اي

– امكان مشاهده تاريخچه چك از فرم اسناد و عمليات‌ها

– امكان ارتباط با زير مجموعه‌هاي ديگر از قبيل فروش، خريد و كنترل قرارداد

– امكان صدور اتوماتيك رسيد وصول پرداخت‌هاي روز

– امكان تغيير تاريخ سرسيد هاي چك هاي پرداخت و ذخيره تاريخ تغيير

بخش عمليات

– امكان صدور سندهاي پرداخت و دريافت با يك يا چندين حساب

– امكان تغيير وضعيت اسناد دريافتني

– امكان عودت دادن چك واگذار شده

– امكان تغيير وضعيت اسناد پرداختني

– امكان در جريان وصول گذاشتن گروهي چك‌ها

– امكان دريافت اسناد پرداختني عودت يافته

– امكان پرداخت اسناد دريافتني وصول نشده

– امكان دريافت وپرداخت گروهي چك‌ها

– امكان دريافت و پرداخت چك ارزي

– امكان به حساب گذاشتن گروهي چك‌ها، به تفكيك تاريخ

– امكان تسويه فاكتورها به وسيله يك چك يا وجه نقد

– كنترل شماره چك‌هاي هر دسته چك

– كنترل تاريخ و شماره دريافت و پرداخت نقدي

– امكان جلوگيري از اصلاح وضعيت چك‌هاي انتقالي از دوره مالي قبل

– امكان جلوگيري از ثبت چك پرداختي با شماره تكراري

– امكان جلوگيري از وصول و پاس كردن چك قبل از سررسيد

– امكان جلوگيري از استفاده شماره چك‌هاي استفاده شده

– امكان جلوگيري از ابطال چك‌هاي استفاده شده

– امكان مديريت دسترسي گروه‌هاي كاربران

بخش گزارش‌ها

– گزارش ليست حساب‌هاي بانكي

– گزارش ليست صندوق‌ها

– گزارش دسته ‌چك‌ها

– گزارش دريافت و پرداخت‌هاي صندوق

– گزارش ساير موجودي‌هاي صندوق

– گزارش دريافت و پرداخت‌هاي حساب‌هاي بانكي

– گزارش دريافت و پرداخت‌هاي سفته

– گزارش چك‌هاي دريافتي

– گزارش وضعيت چك‌هاي دريافتي

– گزارش چك‌هاي جايگزين شده

– گزارش چك‌هاي صادره

– گزارش وضعيت چك‌هاي صادره

بخش بزرگي از معاملات در بخش خزانه داري و توسط حسابداري حازق انجام مي شود چرا كه اين كار بسيار حساس بوده و به وجود آمدن اختلال در سيستم خزانه داري موجب خسارت هاي جبران ناپذيري خواهد شد. اين معاملات شامل مديريت گردش وجوه نقد، نقدينگي سازمان و اقدام به كاهش موقعيت هاي ريسك شركت مي باشد. اين فعاليت ها را مي توان در صفحه گسترده اي رديابي كرد، اما انجام اين كار بسيار وقت گير و در معرض خطا است. اطلاعات به دست آمده از اين سيستم گسترده سپس به صورت دستي در دفترچه اصلي ثبت مي شود. ضبط اين اطلاعات نيز كند و در معرض خطا است. يك راه حل معقول براي رفع كندي و بهبود روند ثبت و ضبط اين اطلاعات، استفاده از نرم افزار حسابداري خزانه داري است.

 منبع:

https://www.hnovin.com/ac/treasury-accounting-software/

نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد

۶۳ بازديد ۰ نظر

حقوق و دستمزد به فهرستي كه شركت‌ها، به وسيله آن، ريز پرداخت‌هايي را تحت عناوين حقوق، دستمزد، پاداش و غيره به كاركنان اعلام مي‌دارند، اطلاق مي‌شود.
نرم‌افزار حقوق و دستمزد، فناوري است كه هدف آن اتوماتيك ساختن و ساده كردن فرايند پرداخت حقوق كارمندان در يك بنگاه اقتصادي است. حقوق و دستمزد كاركنان و هزينه‌هاي مرتبط با آن در شركت‌ها، مستلزم بررسي، كنترل و محاسبات دقيق است كه اين امر با توجه به طبقه‌بندي مشاغل و قوانين داراي نرم افزار حسابداري متفاوتي است. در نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد كه زير مجموعه‌اي از نرم افزار حسابداري هوشمند نوين است، امكان تعريف انواع شيفت (ثابت-چرخشي)، محاسبه عملكرد كاركنان (قراردادي،رسمي، روزمزد، مشاوره‌اي) در نظر گرفته شده و قابليت لينك با انواع دستگاه‌هاي حضور و غياب، فهرست پرداخت‌هاي متفرقه به كاركنان، محاسبه حق ماموريت، معرفي انواع وام و شرايط پرداخت و كسر اقساط به صورت اتوماتيك، گزارش ليست حقوق، محاسبه و گزارش مرخصي، تخصيص جريمه و پاداش براي پرسنل و … به صورت هوشمندانه اي طراحي شده است.

چرا استفاده از نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد پيشنهاد مي‌شود؟!

نرم افزار حقوق و دستمزد همانطور كه از نامش مشخص است يك برنامه كامپيوتري است كه به مديريت فرايندهاي حقوق و دستمزد مي پردازد. محاسبات حقوق و دستمزد در ايران، به عنوان يكي از سخت‌ترين و چالشي‌ترين محاسبات به حساب مي‌آيد. سيستم حسابداري حقوق و دستمزد به دليل انجام محاسبات دقيق و جز به جز هر فرد ازكاركنان شركت‌ها، بر اساس ميزان كاركرد‌ها محاسبات بيمه‌اي و مالياتي و… مي‌تواند نقش مهمي را در كسب و كارها ايفا كند.
براي اينكه بتوانيد در اين انبوه نرم افزار‌هاي حسابداري، محصول مورد نظر خود را پيدا كنيد، بهتر است الزامات و نيازهاي شركت خود را بررسي و بهترين نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد را براي رفع نيازهايتان انتخاب نماييد.

ويژگي‌هاي نرم‌افزار حقوق و دستمزد

مزيت استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد اين است كه كارمندان حسابداري را از بسياري از وظايف بسيار وقت‌گير رها مي‌سازد. همچنين نمونه خطاهاي ناشي از خطاي انساني را كاهش مي دهد. شركت‌هايي كه تعداد زيادي كارمند دارند به شدت به نرم افزار حقوق و دستمزد و ويژگي هاي آن احتياج دارند.

زمان در حقوق و دستمزد

ثبت زمان حضور در ليست حقوق و دستمزد بسيار ارزشمند است. اين كه چرا كه برخي از كارمندان به صورت روزانه يا ساعتي حقوق دريافت مي‌كنند. بررسي زمان حضور مي‌تواند اين اطمينان را حاصل كند كه ميزان دريافتي درستي نسبت به زمان انجام مسئوليت‌ها به كارمندان پرداخت مي‌شود.

محاسبه حقوق و دستمزد

دستمزد ناخالص يك ساعته كارمندان، با چند برابر كردن تعداد ساعات كار با دستمزد ساعتي محاسبه مي شود. يك سيستم حقوق و دستمزد مناسب، علاوه بر سادگي‌هاي كاربري بايد بتواند محاسبات پيچيده‌ي حقوق كارمندان را به تفكيك انجام دهد و انجام اين محاسبات امري زمان‌بر است ضمن اينكه ريسك خطا را در محاسبات بسيار مي‌برد.

كسر حقوق و دستمزد

كسر حقوق و دستمزد موارد مختلفي را شامل مي شود، از جمله:

بيمه تأمين اجتماعي
بيمه تكميلي
ماليات بر درآمد كشور
مرخصي هاي اضافي
ميزان تاخيرات
و …

پردازش حقوق و دستمزد

پردازش حقوق و دستمزد به صورت دستي گزينه‌اي ارزان قيمت است اما مي‌تواند دشوار باشد. حقوق و دستمزد بايد به طور مكرر پردازش شود و هربار بايد دقيق‌تر باشد. از آنجا كه حقوق و دستمزد جز بيشترين هزينه براي اكثر شركت ها است، بسيار مهم است كه حقوق و دستمزد به روشي كارآمد و قابل اعتماد پردازش شود. گزينه‌هاي مختلفي براي پردازش حقوق و دستمزد وجود دارد اما بهترين، دقيق‌ترين و بي‌خطا‌ترين راهكار، استفاده از نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد است.

وظايف نرم افزار حقوق و دستمزد در يك سيستم

همانطور كه گفته شد، پردازش حقوق و دستمزد يك عملكرد بسيار مهم در همه مشاغل است و مستلزم درك مقررات جاري در كشور، حق بيمه و دانش دقيق مالياتي براي اطمينان از پرداخت حقوق دقيق كارمندان در يك سيستم بسيار سازمان يافته است. نرم افزار حقوق و دستمزد براي مديريت و ساده‌تر كردن روند حساب و پرداخت حقوق به كارمندان استفاده مي‌شود.
شركت‌ها از نرم افزار حقوق و دستمزد براي خودكارسازي محاسبه مواردي چون پرداختي‌ها، ماليات، محاسبه بيمه و واريز پرداخت ماهانه به حساب بانكي كارمندان طراحي شده، استفاده مي‌كنند.

امكانات نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد هوشمند نوين

سيستم حسابداري حقوق و دستمزد هوشمند نوين وظايف متعددي دارد كه از اصلي ترين آنها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

جمع‌آوري اطلاعات حقوقي پرسنل
جمع‌آوري اطلاعات كاركرد پرسنل از قبيل ساعات كاركرد عادي، ساعت كاري‌هاي موردي، ماموريت ها، كسور حضور و اضافه‌كاري‌ها
امكان ذخيره اطلاعات محاسباتي پرسنل شامل ساعت كاركرد و اعداد ناخالص و خالص قابل پرداخت
محاسبه حقوق و دستمزد هر فرد
خروجي گزارش حقوق و دستمزد هر شخص
ذخيره‌سازي اطلاعات سنواتي پرسنل
امكان تعريف انواع شيفت (ثابت-چرخشي)
حقوق و دستمزد چيست؟
حقوق و دستمزد (Payroll) به فهرستي كه شركت‌ها به وسيله آن، ريز پرداخت‌هايي را تحت عناوين حقوق، دستمزد، پاداش و غيره به كاركنان اعلام مي‌دارند، اطلاق مي‌شود.

نرم افزار حقوق و دستمزد چيست؟

نرم‌افزار حقوق و دستمزد، فناوري است كه هدف آن اتوماتيك ساختن و ساده كردن فرايند پرداخت حقوق كارمندان در يك بنگاه اقتصادي است. نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد همانطور كه از نامش مشخص است يك برنامه كامپيوتري است كه به مديريت فرايندهاي حقوق و دستمزد مي پردازد. محاسبات حقوق و دستمزد در ايران، به عنوان يكي از سخت‌ترين و چالشي‌ترين محاسبات به حساب مي‌آيد.

چرا استفاده از نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد پيشنهاد مي‌شود؟

يك باور غلط وجود دارد كه محاسبه حقوق و دستمزد را امري ساده تصور نمود كه با يك فايل اكسل نيز مي‌توان آن را انجام داد ولي با توجه به پيچيدگي‌هاي محاسبات مي‌تواند براي سازمان دردسرآفرين شود.

نرم افزار حقوق و دستمزد هوشمند نوين همانطور كه از نامش مشخص است يك برنامه كامپيوتري است كه به مديريت فرايندهاي حقوق و دستمزد مي‌پردازد. محاسبات حقوق و دستمزد در ايران، به عنوان يكي از سخت‌ترين و چالشي‌ترين محاسبات به حساب مي‌آيد.

به همين دليل اگر يك سازمان بخواهد دستمزد كاركنان را به‌صورت منظم و با رويه‌اي يكسان با حفظ تمامي دستورالعمل‌هاي داخلي و قوانيني حاكميتي پرداخت نمايد استفاده از نرم‌افزار حقوق و دستمزد مناسب پيشنهاد مي‌گردد كه مي‌بايست برخي پارامترها را داشته باشد.

ويژگي‌هاي نرم‌افزار حقوق و دستمزد چيست؟

مزيت استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد اين است كه كارمندان حسابداري را از بسياري از وظايف بسيار وقت گير رها مي‌سازد. همچنين نمونه خطاهاي ناشي از خطاي انساني را كاهش مي دهد. شركت‌هايي كه تعداد زيادي كارمند دارند به شدت به نرم افزار حقوق و دستمزد و ويژگي هاي آن احتياج دارند.

منبع:

https://www.hnovin.com/ac/payroll-accounting-software/