آرشیو دی ماه 1399

نرم افزار حسابداري

چگونه بهترين نرم افزار حسابداري فروشگاهي را بشناسيم؟

۳۹ بازديد ۰ نظر

بهترين نرم افزار حسابداري فروشگاهي براي كسب و كار شما چيست؟ اگر به عنوان صاحب فروشگاه اين مقاله را مطالعه مي‌كنيد، از نظر شما بهترين نرم افزار حسابداري چه نوع نرم افزاري است؟ به طور كلي نرم افزارهاي حسابداري مجموعه‌اي از قابليت‌هاي حسابداري را جهت مديريت بهتر فروشگاه، در اختيار شما قرار مي‌دهد. انتخاب يك سيستم حسابداري فروشگاهي ساده فقط و فقط به نوع نياز و استفاده كسب و كار شما بستگي دارد؛ يعني اين كه بايد با توجه به ويژگي‌هايي كه فروشگاه به آن‌ها احتياج دارد نرم افزار مناسب را انتخاب كنيم.

براي مثال ويژگي‌هايي چون افزايش دقت و صرفه جويي در زمان هنگام انجام امور مالي و صورتحساب، ارائه گزارشات مالي و… . شركت هوشمند نوين با ارائه نرم افزارهاي جامع و كامل متناسب با نيازهاي تمامي اصناف، به شما كمك مي‌كند تا نرم افزار حسابداري مناسب كسب وكار خود را به سادگي بيابيد.

  

چرا به نرم افزار حسابداري فروشگاهي نياز داريم؟

در قدم اول بايد مطمئن شويد كه فروشگاه شما به چه دليلي به نرم افزار حسابداري فروشگاهي احتياج دارد و يا اين كه فروشگاه شما چه ويژگي‌هاي مشتركي با اين نرم افزار مي‌تواند داشته باشد؛ چرا كه اگر نرم افزاري را بدون بررسي و تحقيق راجع به ارتباط آن با فروشگاهتان تهيه كنيد، احتمال اين كه دچار هدر دادن پولتان بشويد زياد است. نكته بعدي كه بايد در اولويت قرار دهيد اين است كه تا چه ميزاني حاضر به پرداخت هزينه براي خريد نرم افزار هستيد؟ قيمت هر نرم افزار حسابداري بسته به ويژگي‌ها و كاربردهاي گوناگوني كه براي كسب و كارهاي مختلف دارند، متفاوت است. تعدادي از اين نرم افزارها هم به دليل داشتن امكانات پايه و ساده رايگان خدمت مشتريان عرضه مي‌شوند.

خصوصيات و كاربردهاي بهترين نرم افزار حسابداري فروشگاهي

• كاهش خطا در محاسبات

هيچگاه احتمال خطا و اشتباهات در اين نرم افزارها به صفر درصد نمي‌رسد حتي اگر از نرم افزار بزرگ‌ترين شركت‌ها باشند اما نرم افزارهاي خوب اين خطاها را كاهش مي‌رسانند و رابط كاربري خوب و ساده كمك مي‌كند تا حسابداران بهتر بتوانند بر روي محاسبات و ثبت داده‌ها تمركز كنند. شركت‌هاي توليدكننده اين نرم افزارها هر چند وقت يك بار به‌روزرساني‌هاي متعددي را جهت برطرف خطاهاي احتمالي و پيش رو ارائه مي‌دهند. درواقع خطاهاي كوچكي كه به حساب مالي فروشگاه شما ضرري وارد نكند را مي‌توان در نظر نگرفت تا نسخه بعدي با رفع اشكلات موجود به دستتان برسد؛ اما در صورتي كه در محسابه‌هاي فروشگاهتان خطا ايجاد شود، امكان به وجود آمدن خسارت و ضررهاي جبران ناپذيري به شما وارد كند.

• قابليت به‌روزرساني و توسعه مداوم

يكي از مهم‌ترين خصوصيات نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين، قابليت به‌روزرساني و توسعه مداوم آن است. امروزه با پيشرفت تكنولوژي و علم فناوري شاهد تغييرات بسياري در دنيا هستيم. از اين رو نرم افزار مورد نياز ما نرم افزاري است كه قابليت به‌روزرساني و توسعه يافتن را داشته باشد تا هم بتواند از امكانات جديد سيستم‌ها پشتيباني كند و هم اين كه امكانات جديدي در صورت تغييرات نيازهاي جامعه را فراهم سازد.

• افزايش سرعت كار

استفاده از اين نرم افزار سرعت شما را در انجام امور حسابداري افزايش مي‌دهد و سبب سازمان دهي بيشتر و سريع‌تري مي‌شوند. خيال نداشته باشيد كه اگر نرم افزار حسابداري گران قيمتي را تهيه كنيد، داراي هرجور امكاناتي خواهيد بود؛ ممكن است نرم افزاري قيمت بالايي داشته باشد اما از لحاظ سرعت تعريف چنداني نذاشته باشد و همواره ميان انجام فعاليت‌ها هنگ كند و سرعتتان را پايين بياورد. پس براي ايجاد نظم و هماهنگي براي محاسبه‌ها و سرعت بخشيدن به كارهايتان اين نكته را در نظر بگيريد.

  

• ارائه آموزش‌هاي اوليه و متنوع

تنها خريد نرم افزار حسابداري بدون دانستن نحوه كار كردن با آن هيچ‌گونه فايده‌اي نخواهد داشت و حتي ممكن است ضررها و زيان‌هايي به فروشگاه شما وارد شود. يادگيري آموزش‌هاي پايه عملي ضروري مي‌باشد. يادگيري اين آموزش‌ها به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شوند. در ادامه با سه مورد از اين روش‌ها آشنا خواهيد شد:

با ارائه آموزش آنلاين، شما در هر زماني و در هر كجاي دنيا كه باشيد مي‌توانيد از طريق اينترنت به آموزش آنلاين دسترسي داشته باشيد. با اين روش نه تنها هيچ كم و كسري در يادگيري نداريد، بلكه حتي از آموزش حضوري هم بهتر آن را فرا مي‌گيريد.

ارائه فيلم هاي آموزشي جزء روش دوم يادگيري است و شما به راحتي مي‌توانيد با تماشاي ويديوهاي آموزشي از قبل ضبط شده به يادگيري كامل نحوه كار با نرم افزار را ياد بگيريد؛ اما توجه داشته باشيد كه در شرايط شما به دقت و تمركز بيشتري نياز داريد، زيرا ممكن است با يك حواس‌پرتي كوچك، بخش مهم فيلم را از دست بدهيد؛ و روش آخر ارائه آموزش تصويري و يا كتاب الكترونيكي مي‌باشد كه نياز آنچناني به دقت و تمركز بالا ندارد. با اين حال بايد به متن‌هاي علامت گذاري شده دقت كنيد تا توضيحات را بهتر متوجه شويد و مبادا موضوع مهمي را از قلم بيندازيد.

• ارائه انواع گزارشات

يك نرم افزار حسابداري مناسب بايد از پس تجزيه و تحليل گزارشات مفيد و دقيقي، آن هم به صورت خودكار باشد. ارائه انواع گزارشاتي مثل وضعيت خريد و فروش، سود و زيان فروشگاه به شما امكان ارزيابي و تخمين اين اطلاعات را مي‌دهند.

• تعيين دسترسي كاربران

اين قابليت يكي ديگر از مهم‌ترين و ضروري‌ترين خصوصيات بهترين نرم افزار حسابداري فروشگاهي به شمار مي‌آيد. اگر شما بخواهد بخش‌هاي مهمي از اطلاعاتي مثل گزارشات سود و زيان، خريد و فروش و جمع كل دارايي‌هاي فروشگاه را محفوظ داشته باشيد تا به دست افراد فرصت طلب و سودجو نرسد، حتما نياز به بررسي كاملي براي اين قضيه داريد.

كلام آخر

ديديد كه تهيه و برگزيدن نرم افزار حسابداري فروشگاهي كه داراي ويژگي‌هاي خاص فروشگاه شما باشد آنقدرها هم كار آساني نيست و به تحقيق و بررسي‌هايي نياز دارد؛ بنابراين سعي كنيد كه با در نظر گرفتن نكات بيان شده در اين مقاله به انتخاب بهترين نرم افزار حسابداري فروشگاهي بپردازيد.


منبع:

 https://www.hnovin.com/best-store-accounting-software/ 

براي آموزش حسابداري فروشگاهي چه پيش‌نياز‌هايي لازم است؟

۳۴ بازديد ۰ نظر

اگر از دانشجويان و يا از علاقمندان حرفه حسابداري هستيد، احتياج به فراگيري پيش نياز‌هاي متعددي براي ورود به بازاركار حسابداري فروشگاهي به صورت حرفه‌اي داريد. هوشمندنوين در ادامه اين مقاله به توضيح پيش نياز‌ها در جهت آموزش حسابداري فروشگاهي مي‌پردازيد.

نرم افزار فروش فروشگاهي هوشمند نوين

پيش نياز‌هايي لازمه براي پيش از ورود به بازاركار حسابداري فروشگاهي

محال است بخواهيد در يك رشته ورود كنيد و نيازي به آگاهي از برخي نكات و پيش‌نيازهاي اساسي نداشته باشيد. آگاهي از پيش‌نيازها كمك مي‌كند تا نه تنها با خيالي آسوده‌تر به كسب اطلاعات بپردازيد، بلكه اشتياق بيشتري براي آموزش‌هاي بيشتر بدست آوريد. حال پيش‌نياز لازم براي آموزش حسابداري فروشگاهي چيست؟

مهارت‌هاي مورد نياز در حسابداري فروشگاه‌ها

شما به عنوان يك شخص حسابدار بايد به يادگيري استاندارد‌ها و اطلاعات پايه رشته حسابداري كه دانش و تجربه نيز شامل آن‌ها مي‌شوند، بپردازيد و همواره سعي كنيد تا دانش و مهارت خود را بر طبق شرايط و تغييرات قوانين و مقررات كشور وقف دهيد.

منظور از دانش تحصيل در دانشگاه و يا ساير مراكز علمي، مطالعه كتاب‌هاي مرتبط با علم حسابداري است و بعضي از منابع جامعي كه دانشتان را با نياز‌ها و خواسته‌هاي جامعه يكي كند.

كسب تجربه بسته به فعاليت‌هاي شما در زمينه حسابداري و استفاده از نرم افزار حسابداري فروشگاهي در زمان كارآموزي وابسته است كه مي‌بايست اهميت و ارزش زيادي برايتان داشته باشد.

مهارت‌هاي مورد نياز در حسابداري فروشگاه‌ها

همان‌طور كه بايد بدانيد، امروزه تمامي امور حسابداري توسط كامپيوتر و نرم‌افزار‌هاي متعددي انجام مي‌شود. با اين حال يك شخص حسابدار مي‌بايستي طريقه كار با كامپيوتر و نرم افزار‌هاي مختلف حسابداري را به طور دقيقي بياموزد و در آن مهارت پيدا كند. به عنوان مثال كارمندان يك شركت نياز به نرم افزار حسابداري شركتي داشته و كاركنان يك سوپرماركت يا هايپر ماركت نياز به نرم افزار حسابداري فروشگاهي براي رفع نيازهاي خود دارند. نمونه‌اي از اين مهارت‌ها آشنايي با اينترنت است. در اين روزها كمتر كسي پيدا مي‌شود كه از كار با اينترنت سر در نياورد؛ اما يك حسابدار بايد با بالا‌بردن اطلاعات و دانش خود در استفاده از اينترنت از آن بهره ببرد؛ زيرا حجم اطلاعاتي كه روزانه توليد مي‌شود، چند برابر كل اطلاعاتي است كه انسان‌ها در تمام دوران پيش از صنعتي‌شدن توليد كرده است. پس رسيدن به اطلاعات مورد نظر ميان آن همه اطلاعات انبوه در مدت زمان كمي اهميت زيادي دارد.

كار با نرم افزار اكسل

نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين

در بيشتر اداره‌هاي دولتي و خصوصي براي امور حسابداري از سيستم‌ها و نرم افزار‌هاي مختلف و پيچيده‌اي استفاده مي‌شود. اين گونه نرم‌افزار‌هاي حسابداري كاربرد‌هاي گوناگوني دارند و قابليت تهيه گزارش‌هاي متنوعي را دارد. نرم افزار حسابداري هوشمند نوين نيز يكي از اين نرم‌افزارهاي كاربردي است كه به شما در حسابداري ساده‌تركمك مي‌كند.

بعضي وقت‌ها در حرفه‌ها و موقعيت‌هاي خاص امكان دارد اين نرم‌افزار‌ها نتوانند گزارش هايي كه حسابدار به آن‌ها نياز دارد را تهيه كنند و يا اين كه امكان دارد گزارشي كه حسابدار مي‌خواهد تركيبي باشد؛ به اين معنا كه بخواهد تركيبي از نتايج چند نوع نرم‌افزار مانند نرم افزار حسابداري، نرم افزار حقوق و دستمزد، نرم افزار CRM و نرم افزار حسابداري دوركاري را در گزارشي تهيه كند. نرم افزار حسابداري هوشمند نوين به سادگي مي‌تواند تمامي گزارشات را به طور كامل براي شما جمع‌بندي و نمايش دهد.

نرم افزار اكسل نيز به دليل قابليت انجام گزارشات مالي، نرم‌افزاري مهم و كاربردي براي يك حسابدار به حساب مي‌آيد و يادگيري كار با آن مهم و واجب است. حتي نرم‌افزار‌هاي جديد حسابداري در بخش تهيه گزارشات، از قابليت انتقال نتيجه گزارشات به نرم افزار اكسل برخوردار هستند تا حسابدار بتواند تجزيه و تحليل بهتري را روي داده‌ها انجام دهند.

در اصل اين نرم‌افزار با كاربرگ‌هاي هوشمندي كه تهيه مي‌كند، جايگزيني براي روش ثبت كاغذي است كه اطلاعات و گزارشات كامل و قابل فهم‌تري را به ارمغان بياورد؛ علاوه بر آن، اكسل در سرعت عمل و زيبايي‌اي كه به گزارشات مي‌دهد برتري بيشتري نسبت به اكسل دارد.

تسلط بر قوانين ماليات

بسياري از كشور‌هاي دنيا به دليل داشتن عناصر مختلف، بعضي از متغير‌ها و تاثيرات آن‌ها بر زندگي انسان‌ها همه چيز در حال تغيير و تحول است. كشور ايران هم از اين مسئله محروم نيست و روزانه علاوه بر تغييرات فرهنگي، تغييراتي بر قوانين و مقررات نيز اعمال مي‌شود. روزانه قوانين جديدي به وجود مي‌آيند و جايگزين قوانين و مقررات قبلي مي‌شوند. قوانين مالياتي نيز جزء همين موضوع هستند و شما به عنوان يك حسابدار وظيفه شناختن و رعايت آن‌ها را داريد. دليل‌اش هم اين است كه دولت خواسته‌هاي خود را از طريق دريافت ماليات كسب مي‌كند؛ همچنين بايد از وضعيت فروشگاهي كه در آن مشغول به كار هستيد نيز مطلع باشيد كه مطمئن شويد مبلغي كه براي ماليات پرداخت مي‌كند چيزي كمتر يا بيشتر از كه بايد پرداخت كند ندهد.

تسلط بر قوانين بيمه تامين اجتمائي و قوانين كار

نيروي انساني نقش بسيار مهمي را در تمامي كسب‌و‌كار‌ها دارد. از نگاه دولت هر شخصي در هر فعاليتي، حتي كسي كه به عنوان شاگرد در مغازه‌اي كوچك مشغول به كار است، داراي حق وحقوقي است كه با توجه به فعاليتي كه انجام مي‌دهد قوانين و مقرراتي دارد كه كارفرماي او بايد به تمامي اين موارد رسيدگي كند. بسياري از اين قوانين بر اساس امور مالي تعيين مي‌شوند حسابداران بايد بر اين شرايط تسلط داشته باشند و دفاعيه كاملي را به مدير و يا كارفركاي خود تحويل دهند؛ زيرا فروشگاه نياز به محاسبه دقيق بهاي تمام شده‌ي خود دارد. استفاده از سيستم حسابداري فروشگاهي اين محاسبات را براي افراد ساده كرده و به شما اين امكان را مي‌دهند كه حتي بدون دانش حسابداري نيز امور مالي خود را به درستي ثبت و در زمان مورد نياز توسط گزارشات ساده، تحليل نماييد.

رزومه و مستند سازي

رزومه معرفي‌نامه‌اي است كه تجربيات‌كاري، سوابق‌تحصيلي و مهارت‌هاي افراد در آن خلاصه مي‌شوند. اين معرفي‌نامه يا به صورت چاپ در يك يا دو صفحه و يا به صورت اوراق چاپ شده و يا به صورت الكترونيكي از كارجو به كارفرما ارسال شده است.

تعداد بي‌شماري از حسابداران هنگامي كه براي مصاحبه استخدامي به شركت مراجعه مي‌كنند، به هيچ وجه به فكر رزومه‌سازي براي خود نيستند و حتي تلاشي براي يادگيري تكنيك‌هاي رزومه نويسي و يا CV (تاريخچه فعاليت‌ها) نمي‌كنند. اگر مي‌خواهيد موقعيت خوبي براي استخدام در فروشگاهي بزرگ را داشته باشيد و از حقوق و مزاياي مناسبي برخوردار باشيد، بايد رزومه‌اي قوي‌ داشته باشيد تا نظر صاحب فروشگاهي كه مي‌خواهيد در آن مشغول به كار شويد را به خود جلب كنيد و ديده شويد؛ زيرا فقط مدرك تحصيلي حسابداري شما ملاك نيست. وجود يك رزومه خوب و مهارت نه تنها در حرفه حسابداري، بلكه در تمامي حرفه‌ها ضروري است.

 

كلام آخر

در اين مقاله در رابطه با پيش نياز‌هاي آموزش حسابداري فروشگاهي و نرم افزار حسابداري فروشگاهي توضيحاتي را در اختيارتان قرار داده‌ايم؛ بنابر توضيحات داده شده، بايد بدانيد كه چه فردي بي‌تجربه و چه‌حرفه‌اي باشيد، بايد از تمام دانش و مهارت‌هاي خود رونمايي كنيد و به ديده شدنتان كمك كنيد.

منبع:

https://www.hnovin.com/store-accounting-training/