كاربرد‌ها و ويژگي‌هاي نرم افزار حسابداري فروشگاهي ساده

۳۹ بازديد ۰ نظر

نرم افزار حسابداري فروشگاهي ساده نوين

نرم افزار حسابداري فروشگاهي ساده نوين

در دنياي امروزي اطلاعاتي مانند اطلاعات مالي، جزء منابع پرقدرت هر فروشگاهي به شمار مي‌آيد. با وجود رقابت‌هاي سنگيني كه ميان فروشگاه‌ها شكل گرفته است، قابليت محاسبه و تعيين اين اطلاعات و تخمين سود و زيان نقش مهمي دارند. در اين ميان، نرم افزار حسابداري فروشگاهي ساده با ثبت، دسته بندي و تجزيه و تحليل اطلاعات مورد نياز مي‌تواند به صورت دقيق و سريع به محاسبه و برآورد سود و زيان فروشگاه‌ها بپردازد. در نتيجه صاحبان فروشگاه‌ها مي‌توانند رتبه و عملكرد فروشگاه خود را در بازار‌هاي مختلف ارزيابي كنند. يك نرم افزار حسابداري خوب، نرم افزاري است كه بتواند به بهترين نحو ممكن نياز‌هاي شما را جهت مديريت فروش بهتر برطرف كند. مسئله‌اي كه بايد به آن توجه شود اين است كه يك نرم افزار حسابداري نمي‌تواند به تنهايي به انجام كليه فعاليت‌ها بپردازد. تيم محتواي شركت هوشمند نوين در ادامه به ارائه توضيحاتي پيرامون اين موضوع خواهد پرداخت. با ما همراه باشيد.

كاربرد‌هاي نرم افزار حسابداري فروشگاهي ساده

اگر به دنبال خريد يك نرم افزار حسابداري فروشگاهي ساده مناسب براي فرروشگاهتان مي‌باشيد، بايد آگاه باشيد كه نرم افزارهاي حسابداري جهت برطرف نيازهاي خاصي توليد مي‌شوند و هركدام كاربردهاي خود را دارند. برخي از نرم افزارها براي حسابداري پايه هستند. به اين معنا؛ كارهاي معمولي و اوليه را مديريت و بررسي مي‌كنند. براي مثال مديريت حساب‌هاي بانكي، بررسي ضمانت نامه‌هاي بانكي براي پروژه‌هاي مختلف، مديريت و بررسي چك‌هاي پرداختني و دريافتني و ثبت اسناد و اطلاعات همگي هسته يك سيستم حسابداري را تشكيل مي‌دهند. يكي از رايج‌ترين سيستم‌هاي حسابداري مديريت و صدور فاكتور و صورتحساب است. چه فروشگاه‌هاي بزرگ و چه فروشگاه‌هاي خرده فروشي، همه به اين نوع نرم افزار نياز دارند. نرم افزار مديريت و صدور فاكتور با بررسي و محاسبه هزينه پرداخت مشتريان، سبب كاهش به وجود آمدن خطاهاي انساني و افزايش سرعت در روند كار مي‌شود.

سيستم حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين
سيستم حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين

سيستم حسابداري فروشگاهي نوعي ديگر از نرم افزارهاي حسابداري به شمار مي‌آيند كه نبايد كاربردهاي آن را دست كم گرفت. اين نرم افزار با پيش‌بيني و بررسي هزينه‌هاي آينده فروشگاه باعث مي‌شوند تا شما با انتخاب تصميم بهتري به افزايش سود و فروش فروشگاه كمك كنيد. اين سيستم در كسب‌وكارهايي كه پيش‌بيني‌هاي مختلف را با بودجه‌ جهت تصميم‌گيري بهتر براي آينده تركيب مي‌كند، به كار مي‌آيد. بخش ديگري از نرم‌افزارهاي حسابداري هستند كه به بررسي دارايي ثابت فروشگاه مي‌پردازند. اين سيستم حسابداري، دارايي و اطلاعات مالي ثابت فروشگاه را بررسي مي‌كنند و گزارشاتي را ارائه مي‌دهند. اين نوع نرم افزار خود به تنهايي موجب دسته‌بندي تمامي اطلاعات به‌طور كامل در كمترين زمان مي‌شوند. نوع ديگري از نرم‌افزارهاي حسابداري وجود دارد كه درواقع، فيش حقوقي را صادر مي‌كند. اين نرم‌افزار كه جزء رايجترين‌ نرم‌افزارهاي حسابداري بوده، حقوق و دستمزد كارمندان را مديريت مي‌كند و به محاسبه ارزش افزوده، عوارض، تخفيفات براي كالاهاي خاص و حق بيمه پرسنل مي‌پردازد.

ويژگي‌هاي نرم افزار حسابداري فروشگاهي

  • وارد كردن اطلاعات

ورود اطلاعات فروشگاه به نرم افزار به سادگي و در مدت زمان كمي امكان پذير است و ديگر نيازي به ورود مجدد اطلاعات نيست؛ زيرا با يك بار وارد كردنشان در نرم افزار، تمامي اطلاعات ثبت مي‌شوند و محاسبات مختلف بر روي آن انجام مي‌شود.

  • ثبت دقيق اطلاعات

همان‌طور كه بايد بدانيد كسب و كارهاي بزرگ و كوچك فروشگاهي نياز به نگه داشتن اطلاعات دقيقي از سوابق گردش مالي دارند. نرم افزارهاي حسابداري فروشگاهي ساده به راحتي اين اطلاعات مهم را ثبت و محفوظ نگه مي‌دارند.

  • ارائه و تحليل خودكار گزارشات

نرم افزار‌هاي حسابداري اطلاعات مهمي را چون سود و زيان فروشگاه، وضعيت فروش، ميزان موجودي اجناس و… را ثبت و مشاهده كرد. بنابراين اين نرم افزارها با تهيه و ارائه گزارشات به صورت خودكار به عملكرد فروشگاه كمك مي‌كنند.

  • افزايش دقت و كاهش خطا

شما جهت استفاده و وارد كردن اطلاعات درست در اين‌گونه نرم افزارها مي‌توانيد از بروز اشتباهات جلوگيري كنيد. هرچند كه تصحيح اشتباه به وجود آمده در اين نرم افزارها راحت است.

  • صرفه جويي در زمان

اين سيستم‌ها با انجام فعاليت‌هاي مالي فروشگاه در مدت زمان كمي باعث جلو افتادن امور حسابداري و صرفه جويي در زمان مي‌شوند.

نكات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداري فروشگاهي ساده

نكات مهمي كه بايد در رابطه با انتخاب نرم افزار حسابداري مناسب فروشگاهتان را بدانيد:

  • اهميت بزرگ و يا كوچك بودن فروشگاه
  • دانستن چگونگي استفاده از سيستم حسابداري پيش از خريد
  • قابليت اتصال برنامه حسابداري به نرم افزار و سخت افزارهاي مختلف ديگر
  • قابليت چند كاربره بودن و اجرا شدن در پلتفرم‌هاي مختلف
  • قابليت به‌روزرساني خودكار و سفارش سازي
  • داشتن امنيت بالا و غير قابل هك بودن
  • مطمئن بودن از خدمات پشتيباني و آموزش رايگان نرم افزار
  • گرفتن مشاوره از خدمات پشتيباني نرم افزار جهت انتخاب نرم افزار مناسب

كلام آخر

امروزه بهره‌وري از نرم افزارهاي حسابداري فروشگاهي ساده براي كسب و كار فروشگاهي رواج يافته است. استفاده از اين نرم افزارها براي امور حسابداري مختلف در هر زماني با سرعت و دقت بالا امكان پذير مي‌باشد و سبب مديريت فروش بهتر فروشگاه‌ها مي‌شوند.

منبع:

https://www.hnovin.com/simple-store-accounting-software/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.