ويژگي هاي مثبت يك نرم افزار حسابداري فروشگاهي خوب!

۶۲ بازديد ۰ نظر

ويژگي هاي مثبت يك نرم افزار حسابداري فروشگاهي خوب!
در شرايط امروز دنيا و با مكانيزه شدن سيستم‌هاي نرم افزاري مشاغل و كسب و كارها نيز تحت تاثير قرار گرفته و روز به روز به سمت ماشيني شدن پيش مي‌روند. اين هم قدم شدن با رشد تكنولوژي چندان هم بد نيست ضمن اينكه ما را ترغيب به استفاده از علم روز مي‌كند، موجب سهولت در عملكرد كارها و جلوگيري از اتلاف زمان نيز مي‌شود كه اين مورد به رشد كسب و كارها كمك مي‌كند. بهتر است كه اين مبحث را با نقش سيستم‌هاي نرم افزاري در مشاغل فروشگاهي ادامه دهيم. فروشندگان يا اپراتورهاي صندوق اغلب به دليل ازدياد جمعيت يا تعداد زياد محصولات ممكن است دچار خستگي يا سردرگمي شوند كه اين امر طبيعي است. محاسبه اين حجم محصول يا راه انداختن كار تعداد بالاي مشتري به صورت دستي، كاري دشوار است و اين بر هيچ كس پوشيده نيست. اما دوره محاسبات دستي تمام شده و اغلب كسي ديگر ريسك نمي‌كند تا فاكتورها و صورت حساب‌هاي مهم خود را به صورت دستي محاسبه و نگهداري كند. با نصب يك نرم‌افزار حسابداري مناسب در سيستم‌هاي خود، اداره و مديريت كسب و كارتان را آسان‌تر خواهيد كرد.
امكاناتي از قبيل آلارم تاريخ انقضا محصولات، تعيين چند قيمت براي يك كالا، چاپ اتيكت قيمت براي تمام كالاها، قيمت گذاري اتوماتيك و دستي، گزارشات سريع و متنوع، امكان تعريف و چاپ باركد به صورت كاملا اتوماتيك، امكان فروش منفي و اصلاح موجودي به صورت اتوماتيك، تعيين سقف سفارش، ثبت اسناد حسابداري مانند درآمد، هزينه، پرداخت و دريافت به صورت اتوماتيك، صدور فاكتورهاي خريد و فروش و مرجوعي‌ها، نمايش موجودي تعدادي و ريالي و گردش كالا، لينك با دستگاه كارت خوان و سيستم پوز، تهيه پرينت فاكتور به صورت فيش پرينت و ... از ويژگي‌هاي نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين هستند.
 
با نرم افزار حسابداري توليدي، هدفمند باشيد!
موسسات توليدي از مهم‌ترين واحدهاي اقتصادي هستند كه به صورت هدفمند در راستاي توليد محصولات با كيفيت گام برداشته و در جهت به دست آوردن درآمد و سود، اقدام به خريد مواد اوليه مي‌كنند تا محصول توليدي را به فروش برسانند. پروسه‌ي خريد مواد اوليه، انبارداري آن‌ها، فرايند تبديل آن به محصول مورد نظر و فروش نهايي محصولات، روند كاري كارگاه‌هاي توليدي است. استفاده از نرم ‌افزار حسابداري توليدي و آموزش نحوه ثبت داده‌هاي مالي و بررسي آن‌ها براي پيشبرد اهداف توليدي، مي‌تواند به مديران و حسابداران شركت‌هاي بازرگاني و توليدي كمك كند. راه اندازي يك كسب و كار موفقيت و حفظ سوابق حسابداري بدون خطا بسيار دشوار است، اينجاست كه نياز به يك برنامه حسابداري عالي به وضوح حس مي‌شود.
ويژگي هاي مثبت يك نرم افزار حسابداري فروشگاهي خوب!
در ابتدا ممكن است شما فكر كنيد كه همه چيز را در ذهن خود ‌برنامه‌ريزي كرده‌ايد و پس از آن در بازار شروع به كار نموده‌ايد، با اين حال، استفاده از يك نرم‌افزار حسابداري حرفه‌اي براي حفظ عملكردها و داده‌هاي شغلي‎تان ضروري است و به شما كمك مي‌كند تا ضمن نگهداري و امنيت داده‌هايتان، بتوانيد روي جنبه‌هاي ديگر كسب و كارتان تمركز كنيد. همه مشاغل از نظر ساختار قانوني متفاوت هستند و مشاغل توليدي نيز از اين قانون مستثني نيستند. همه ساختارها با جوانب مثبت و منفي خود همراه هستند. شما بايد نيازهاي خود و برنامه‌هاي آينده را مرور كنيد تا ببينيد كدام سيستم مناسب ساختارهاي مورد نظرتان بوده و نيازهاي شغلي شما را برطرف مي‌نمايد.
 
نرم افزار حسابداري بازرگاني و ارائه امكانات تخصصي
يكي از اركان اصلي اقتصاد كشور، شركت‌هاي بازرگاني و تجاري هستند. در شركت‌هاي بازرگاني گردش‌هاي مالي زيادي در جريان هستند. به همين دليل حسابداري، موضوعي مهم و حياتي در اينگونه شركت‌ها به حساب مي‌‌‌‌‌‌آيد. سيستم حسابداري بازرگاني هوشمند نوين، به صاحبان مشاغل كمك مي‌‌‌‌‌‌كند تا با ثبت منظم فاكتور‌ها و داده‌هاي خريدو فروش، تجزيه و تحليل، تفسير و ارائه اطلاعات مالي، نيازهاي خود را برطرف نمايند؛ همچنين به آنها كمك مي‌‌‌‌‌‌كند تا براي سرمايه‌هاي خود تصميماتي هوشمندانه بگيرند. هدف از حسابداري در شركت‌هاي بازرگاني اغلب محاسبات سود و زيان، كنترل مانده حساب‌هاي ارزي و ثبت تسعير نرخ ارز است. شركت‌هاي بازرگاني به خريد و فروش كالا مي‌پردازند و معمولاً در كالاهاي خريداري شده تغييري ايجاد نمي‌كنند. به همين خاطر نوع ثبت حسابداري در شركت‌هاي بازرگاني با حسابداري در شركت‌هاي توليدي متفاوت است.
به طور كلي بهتر است براي رفع نياز هر كسب و كار، از نرم افزار تخصصي آن صنف شغلي استفاده كرد. مديريت موجودي در تمامي مشاغل يك چالش بزرگ است و نيازمند اين است كه روي آن تمركز كنيد. اين‌ها نكاتي است كه مي‌توانيد در برنامه خود به سادگي مشاهده و از آن‌ها استفاده كنيد. ارائه گزارشات سودو زيان عمليات بازرگاني‌، امكان صدور همزمان يا غير همزمان اسناد مالي‌، امكان انجام عمليات بازرگاني ارزي و ريالي و ثبت اسناد مالي مرتبط به صورت خودكار، امكان ثبت زمانبندي‌هاي تحويل كالا و گزارش‌هاي مرتبط، ثبت فاكتور، استعلام، قرارداد و تعديلات خريد از ويژگي‌هاي نرم افزار حسابداري بازرگاني هوشمند نوين هستند كه به صورت كاملا تخصصي نيازهاي مشاغل اين صنف را برطرف مي‌كنند.
 
چگونه نرم افزار حسابداري خوب را از بد تشخيص دهيم!
هر صنعت، نرم افزار مخصوص به خود را دارد. شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه نرم افزاري كه مي‌‌‌‌‌خريد براي اهداف كسب و كار شما طراحي شده باشد. اينكه چند نفر مي‌توانند وارد سيستم شما شوند؟ نرم افزار شما به چند كاربر دسترسي ورود به سيستم را مي‌دهد؟ آيا موجودي انبارها را ثبت مي‌كند؟ آيا محدود به ثبت خريد و فروش هستند يا امكان تهيه گزارشات دقيق مالي را نيز دارند و شامل ماليات هم مي‌شوند؟ اگر سيستم شما امكان مديريت حقوق و دستمزد را نيز داشته باشد، روال كاريتان بسيار آسان‌تر خواهد شد!
با پاسخ به اين قبيل سوالات و سوالات مشابه كه در حيطه كاري هر شخص متفاوت است، اين اطمينان حاصل مي‌شود كه نرم افزاري كه خريداري كرده ايد آيا نيازهاي كسب و كارتان را برآورده مي‌كند يا خير!؟ مديران و حسابداران شركت‌ها مي‌بايست در حين خريد نرم‌افزار حسابداري دقت كنند تا بتوانند سيستمي را انتخاب كنند كه تمامي نيازهاي كسب و كارشان را برطرف نمايد. نكته‌ي مهم ديگر در خريد نرم‌افزارهاي حسابداري، اطمينان يافتن از امنيت اطلاعات بانكي و اطلاعات مالياتي و رمزهاي عبور محرمانه است! اين طبيعي است كه وقتي از يك سيستم حسابداري جديد استفاده مي‌كنيد، بايد مطمئن شويد كه نرم افزاري كه انتخاب كرده ايد، از بعد امنيت قابل اطمينان است. اطلاعات محرمانه شما بايد دقيقاً به همين شكل باقي بمانند؛ محرمانه. نرم افزارهاي حسابداري شركت هوشمند نوين از هر جنبه، به مشتريان خود اطمينان مي‌دهند كه تمامي نيازهاي آنان را رفع نموده و امنيت داده‌ها را حفظ خواهند كرد. براي اطلاعات بيشتر درباره سيستم‌هاي حسابداري ما مي‌توانيد به آدرس www.hnovin.com مراجعه نموده و اطلاعات لازم را كسب نماييد.
 
ارزيابي نرم افزار حسابداري رايگان براي مشاغل
ما چندين محصول نرم افزاري حسابداري را مورد بررسي قرار داديم و آن‌ها را بر اساس هزينه، كاربرپسند بودن و همچنين توانايي در وارد كردن و ثبت داده‌هاي فروش مقايسه كرديم. در زير چندين نياز مهم براي ارزيابي بهترين نرم‌افزار حسابداري رايگان ذكر كرده ايم:
راه‌اندازي و سهولت استفاده: خيلي مهم است كه در نرم افزارهاي حسابداري كاربران بتوانند به راحتي با سيستم ارتباط برقرار كنند. بهتر است كه سيستم براي تنظيم و نحوه استفاده، نيازي به پيشينه حسابداري نداشته باشند و استفاده از آن ساده باشد؛ البته كه دانستن دانش حسابداري به شما در روند ثبت و بررسي داده‌ها كمك بسزايي خواهد نمود و هرچه اطلاعات بيشتري داشته باشيد هم سرعت كار خود را افزايش داده ايد و هم خطاهاي محاسباتي كمتري داريد.مديريت حساب‌هاي دريافتني: اين برنامه به شما امكان مي‌دهد فاكتورهاي سفارشي كنيد.حساب‌هاي قابل پرداخت را مديريت كنيد: شما مي‌توانيد قبوض پرداخت نشده و موعد مقرر را به منظور پرداخت به موقع پيگيري كنيد.اتصال حساب‌هاي بانكي و كارت اعتباري: براي سرعت بخشيدن به روند كاري خود مي‌توانيد، معاملات را از طريق بانك يا موسسه مالي خود پرداخت كنيد.قبول پرداخت آنلاين: مشتريان مي‌توانند فاكتورهاي خود را بصورت آنلاين پرداخت كنند تا بتوانيد سريع‌تر پرداخت كنيد.پردازش حقوق و دستمزد: اين نرم افزار بايد شامل پردازش حقوق و دستمزد يا توانايي اضافه كردن آن هنگام آماده شدن براي استخدام كارمندان باشد.صورت‌هاي مالي كليدي را تهيه كنيد: مي‌توانيد سود و زيان‌، ترازنامه و صورت‌هاي گزارش گردش پول را ايجاد كنيد.هزينه: سيستم حسابداري خوب بايد براي هر كسب و كاري مقرون به صرفه باشد. نرم افزار حسابداري رايگان معمولا به صورت تستي عمل نموده و جهت تست كاربردها و محيط كاربري مورد استفاده قرار مي‌گيرد. نرم افزارهاي رايگان اغلب ماژول‌هاي كاربري كمتري نسبت به نرم افزارهاي داراي هزينه دارند.ويژگي هاي مثبت يك نرم افزار حسابداري فروشگاهي خوب!
ويژگي‌هاي برتر سيستم‌هاي حسابداري
يكي از بهترين و مهم‌ترين قابليت‌هاي نرم افزار هوشمند نوين، طراحي ساده، آسان و استاندارد به همراه جزئيات دلخواه مشتري و دارا بودن محيط گرافيكي زيبا به منظور جلوگيري از خستگي، در مقابل استفاده مكرر از نرم افزار، توسط كاربران و حسابداران است. با استفاده از نرم افزار‌هاي حسابداري شما بايد گزارش حساب‌ها، فاكتورها، اسناد و گردش وجه نقد مشاغل و موارد ديگر را ببينيد. بسيار مهم است كه وضعيت مالي كسب و كارتان به طور دقيق ثبت و بررسي شود و هيچ جايي براي خطا نباشد. در سايت زوميت مقاله‌اي را تحت عنوان نگاهي به رويكرد نرم افزارهاي حسابداري هوشمند نوين بارگذاري نموده ايم كه به توضيحات جامع در باب نرم‌افزارهاي تخصصي فروشگاهي، پيمانكاري، گزارشات خدماتي و ... مي‌پردازد.

منبع:


http://tejaratonline.ir/fa/news/123491/ويژگي-هاي-مثبت-يك-نرم-افزار-حسابداري-فروشگاهي-خوب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.