نگاهي به ويژگي‌هاي منحصر به فرد نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين

۷۲ بازديد ۰ نظر

نگاهي به ويژگي‌هاي منحصر به فرد نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين

فضاي سوپر ماركت‌ها و فروشگاه‌ها امروزه بسيار متفاوت از گذشته است.‌‌ تنوع كالاها بالا رفته و مشتريان گزينه‌هاي بيشتري پيش رو دارند و اين باعث افزايش رقابت در بين فروشگاه‌ها شده است.‌‌ با افزايش تنوع محصولات و مجموعا افزايش محصول، ديگر نمي‌توان مانند گذشته به راحتي قيمت و تاريخ توليد و انقضاي محصولات را حفظ نمود، ضمن اينكه در صورت انتخاب محصولات زياد توسط مشتريان نيز، نميتوان به صورت دستي يك به يك قيمت‌ها را توسط ماشين حساب محاسبه كرد چرا كه زمان در عصر امروزي بسيار با‌ اهميت است و سرعت عمل نقش به سزايي در جذب مشتريان دارد.‌‌ تلاش براي درك تقاضاي مشتريان و بهبود عملكردهاي فروشگاهي، شما را به سمت استفاده از نرم افزارهاي حسابداري فروشگاهي سوق مي‌دهد.‌‌

نكته ديگر در فروشگاه‌ها، مكان فروش است.‌‌ آيا محصولات شما بصورت آنلاين نيز فروخته مي‌شود يا صرفا فروش فيزيكي داريد؟ فرقي نمي‌كند؛ حتي فروشگاه‌هاي اينترنتي نيز نياز به يك نرم‌افزار حسابداري، جهت ثبت و نگهداري فاكتورها و ديگر داده‌هاي فروش آنلاين دارند.‌‌ سيستم فروشگاهي هوشمند نوين اين قابليت را براي شما فراهم مي‌آورد تا بتوانيد فروش هايي كه از سايت شما انجام شده را نيز به صورت ثبت و بررسي نماييد.‌‌ در سرويس حسابداري آنلاين هوشمند نوين با انتخاب محصول مورد نظر مشتري و خريد آن، به صورت خودكار محصول از سيستم انبار شما حذف و به قسمت فروش منتقل خواهد شد كه اين امر، از بروز خطاهاي موجودي كالا و ديگر مسائل جلوگيري مي‌كند.‌

نگاهي به ويژگي‌هاي منحصر به فرد نرم افزار حسابداري فروشگاهي
صاحبان فروشگاه‌ها به راه حل‌هاي جامع علاقه‌مند هستند.‌‌ ارائه راه حل‌هاي جامع به اين معنا كه سيستم حسابداري بتواند به همه جنبه‌هاي كسب و كارآن ها، مانند سيستم‌هاي انبار و موجودي، اعلام تاريخ‌هاي توليد و انقضا، سفارش محصولات، پيش بيني عادات خريد مشتريان و ارسال پيامك‌هاي جذب كننده تخفيفات و جشنواره‌ها و … كمك كند.‌‌ حال بايد بدانيم كه سيستم‌هاي فروشگاهي چگونه و با چه ويژگي هايي به موفقيت كسب و كار شما كمك مي‌كنند.‌ در اينجا چند ويژگي مهم در ساختار‌ نرم افزارهاي فروشگاهي رامختصر توضيح مي‌دهيم:

-اصل ماجراي حسابداري فروشگاهي
حسابداري در فروشگاه‌ها بسيار مهم است و كاهش خطاهاي انساني موجب صرفه جويي در وقت و هزينه مي‌شود.‌‌ شما بايد به دنبال راه حل يكپارچه اي باشيد كه تركيبي از فروش، خريد و مديريت موجودي با ويژگي‌هاي حسابداري سنتي باشد.‌‌ اين نرم افزار بايد به شما امكان وارد كردن داده‌هاي معامله را بدهد تا به راحتي بتوانيد سوابق خريد را ايجاد كنيد؛ همچنين اين مهم است كه شما بتوانيد دارايي ها، بدهي ها، هزينه‌ها و درآمدها را مستند كنيد تا ديدگاهي درمورد سود خالص و ناخالص خود داشته باشيد.‌

-مديريت ارتباط با مشتري
با استفاده از سيستم‌هاي حسابداري، مديريت ارتباط با مشتريان نيز به نحوي براي شما فراهم مي‌شود.‌‌ اين امر به شما كمك مي‌كند تا مشتريان و عادات خريد آن ها، چگونگي ترجيح برقراري ارتباط و آنچه را كه احتمالاً خريداري مي‌كنند با مشاهده گزارشات موجود در سيستم مي‌توانيد به راحتي پيش بيني كنيد.‌‌ نرم افزارهاي مناسب فروشگاه ها، راهكارهايي عالي براي اتصال معاملات درون فروشگاهي و آنلاين با استراتژي‌هاي بازاريابي و فروش بزرگتر است.‌

-چاپ باركد و چاپ چك
سيستم حسابداري فروشگاهي، امكان چاپ باركد براي را مهيا نموده است تا بتوانند به بهترين و سريعترين شكل ممكن عمليات فروش خود را انجام دهند.

-مديريت زنجيره تأمين
هر فروشگاه از ابزارهاي مختلفي براي مديريت زنجيره تأمين استفاده مي‌كند كه مي‌تواند شامل مديريت سفارشات، مديريت انبارها و ساير كاركردها باشد.‌‌ با استفاده از يك نرم افزار حسابداري فروشگاهي خوب مي‌توانيد، به سادگي تمامي اين امكانات را باهم در يك جا داشته و انبارها و موجودي‌هاي فروشگاه‌هاي مختلف خود را در يك سيستم ثبت و بررسي نماييد ضمن اينكه با نگه داشتن همه داده‌ها و اسناد مالي در يك سيستم، در صرف زمان و هزينه‌هاي خود نيز صرفه جويي مي‌كنيد و عملكرد خود را سرعت مي‌بخشيد.‌‌ بررسي و‌ مديريت انبارها به شما كمك مي‌كند تا زماني كه محصولات كم هستند آن‌ها را به موقع شناسايي كنيد.‌

-كنترل موجودي
محصولات مختلف و راه‌هاي متفاوتي براي فروش محصولات وجود دارد، بنابراين رديابي موجودي نياز به راه حلي دارد كه بتواند مطابق با نيازهاي منحصر به فروشندگان خاص باشد.‌‌ ممكن است يك فروشگاه، چندين مكان يا انبار براي محصولات خود داشته باشد.‌‌ براي بهبود سودآوري، افزايش محصول و كاهش هزينه‌هاي سربار بهتر است تا از يك راه حل حسابداري قوي كه بتواند موجوديهايتان را نيز رديابي كند، استفاده كنيد.‌

-ارائه گزارشات
در بعضي مواقع داده‌ها مي‌توانند با ارزش ترين منبع ما باشند.‌‌ براي مديران و صاحبان مشاغل فروشگاهي و يا كساني كه مايل به شناسايي بهتر روند كاري خود هستند، تجزيه و تحليل و ابزارهاي گزارش دهي مي‌تواند، در جهت سودآوري و تشخيص نقاط ضعف و قدرت فروشگاه، نقش بسزايي داشته باشد.‌‌

با توجه به ويژگي‌هاي بيان شده در بالا، اگر به دنبال نرم افزاري جهت مديريت و ثبت داده‌هاي مالي فروشگاه خود هستيد؛ ليستي بر اساس نيازهاي كسب و كار خود تهيه كنيد و به دنبال سيستم جامعي باشيد كه حتما شامل حسابداري فروش، مديريت ارتباط با مشتري، مديريت انبارها، مديريت زنجيره تأمين، كنترل موجودي و ارائه گزارشات مختلف باشد.‌‌ راه حل‌هاي حسابداري شما بايد آسان باشد، نياز به زمان كمي براي يادگيري داشته باشد و به كسب و كار شما كمك كند تا بتوانيد رضايت مشتريان خود را به خوبي جلب نماييد.‌‌ شركت هوشمند نوين با ارائه ماژول‌هاي تخصصي در قالب نرم افزارهاي جامع حسابداري به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به رشد كسب وكار خود كمك كنيد.‌

 

نقش نرم افزار حسابداري پيمانكاري در مديريت همزمان پروژه ها
امروزه با تنوع ايجاد شده در نرم افزارهاي حسابداري، صاحبان مشاغل و كسب و كارها مي‌توانند از نرم‌افزار‌‌‌هاي حسابداري مناسب با شغل و حوزه‌ي كاري خود استفاده كنند و مديريت مالي كسب و كارشان را در دست بگيرند.‌‌ انتخاب يك سيستم حسابداري به نوع كسب و كار و اندازه سازمان شما بستگي دارد.‌‌ در كشور ما به دليل عدم آگاهي برخي صاحبان مشاغل از حسابداري، نرم‌افزارهاي مالي خود را به سمت هوشمند‌سازي در كنار ساده‌سازي براي افرادي كه دانش كمي‌در اين حوزه دارند، هدايت مي‌كند تا صاحبان مشاغل بتوانند به سادگي بخش مالي و حسابداري خود را مديريت كرده و از عملكرد حسابداران خود آگاهي يابند.‌‌

نگاهي به ويژگي‌هاي منحصر به فرد نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين

سيستم حسابداري پيمانكاري هوشمند نوين، نرم افزاري محبوب با بيش از 30 سال سابقه بوده كه به جنبه‌هاي مختلف حسابداري شما كمك مي‌كند، تا در وقت خود صرفه جويي كنيد و خطاهاي دستي را از بين ببريد.‌‌ استفاده از نرم افزارهاي حسابداري راه حلي است كه براي پيمانكاران در نظر گرفته شده است زيرا كاملاً يكپارچه و بصري است.‌‌ اين نرم افزار‌ها شامل ويژگي‌ها و ماژول‌هاي تخصصي، براي رسيدگي به معاملات پيمانكاري است و با استفاده از آن مي‌توانيد حساب‌هاي پرداختني، رديابي عملكردها و به دنبال آن، حسابرسي آسان را براي مجموعه خود به وجود آوريد.‌‌ شما مي‌توانيد براي دسترسي به اطلاعات براي اهداف امنيتي محدوديت هايي را تنظيم كنيد، حسابداري براي چندين شركت و بخش را همزمان مديريت كنيد و تمام اطلاعات مالي را به صورت تفصيلي و سازمان يافته در يك سيستم حفظ و نگهداري داريد.‌

نرم افزارهاي حسابداري به رديابي منابع مالي كمك مي‌كنند و اطلاعات مهم مربوط به پيمانكاري، از جمله حقوق و دستمزد، ميزان دستمزدهاي جاري، فعاليت‌هاي پرسنل و پيمانكاران، ثبت و تغيير سفارشات، معاملات چندگانه، استفاده از تجهيزات، كسر اتحاديه و قراردادهاي فرعي، معرفي مراكز هزينه و ثبت كالاهاي مصرفي در هر پروژه و قرارداد، محاسبه بهاي تمام شده و سود و زيان هر پروژه، ارائه صورت وضعيت پيمانكاري در مراحل مختلف، پشتيبان گيري اطلاعات به صورت اتومات و دستي و …‌‌ را به طور كامل در اختيار حسابداران و مديران قرار مي‌دهند.‌‌ استفاده از اين ابزار براي برنامه ريزي، مديريت پروژه‌ها و هزينه‌هاي شغلي مناسب است.‌‌ در برخي نرم افزارهاي حسابداري پيمانكاري ماژول‌هاي اضافي شامل موجودي، اعزام نيرو خدمات، صورتحساب قيمت واحد، مسيريابي اسنادو … نيز وجود دردند كه به درخواست مشتريان به سيستم اضافه مي‌گردد.‌

 

نرم افزار حسابداري بازرگاني، نرم افزاري براي مديريت تجارت     
اگر به تازگي وارد حوزه بازرگاني و تجارت شده ايد و يا از گذشته در اين كسب و كار مشغول هستيد، ضروري است كه به خوبي منابع مالي خود را تحت كنترل داشته و حفظ نماييد. براي اينكه فاكتورهاي خود را به سادگي بررسي كنيد و ساعت‌ها وقت خود را براي گشتن در ميان داده‌هاي كاغذي نگذرانيد و ايراد‌ها و خطاهاي غير قابل جبراني ايجاد نكنيد، ممكن است به يك ابزار پشتيباني نياز داشته باشيد. خوشبختانه، ابزار مورد نياز شما در دست ماست! نرم‌افزار حسابداري به شما كمك مي‌كند تا هنگام تهيه فاكتورها، تخفيفات، ماليات، هزينه‌هاي حمل و نقل و ساير صورتحساب‌هاي قابل استفاده دچار سردرگمي نشويد.

اين ابزار به شما در پرداخت به موقع ماليات كمك كرده و مي‌تواند جزئيات را به طور كامل تضمين كند. نرم افزار هوشمندنوين براي تجارت شما بسيار مناسب است. اين يك راه حل همه جانبه حسابداري است كه تمام نيازهاي حسابداري شما را مانند ايجاد فاكتورهاي حرفه اي، ارائه گزارشات جامع و كاربردي و ثبت تمام هزينه‌هاي شغليتان را برطرف مي‌كند. استفاده از نرم افزارهاي تخصصي، ديد بهتري را براي كمك به شما در مديريت امور مالي كسب و كار تان فراهم مي‌كند.

نگاهي به ويژگي‌هاي منحصر به فرد نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين

استفاده از نرم افزار حسابداري بازرگاني، اطلاعات بيشتري را در مورد عملكردهاي مالي و بينش در مورد پتانسيل رشد، به شما ارائه مي‌دهد؛ اين به شما كمك مي‌كند تا براي آينده شغلي خود برنامه ريزي كنيد و در وقت و هزينه خود صرفه جويي كنيد. شما مي‌توانيد به حسابدار خود براي همكاري در بازبيني‌هاي نهايي اجازه دهيد تا به گزارش‌هاي كلي دسترسي پيدا كرده و داده‌هاي كسب و كار شما را تجزيه و تحليل كنند. با استفاده از نرم فزار حسابداري بازرگاني هوشمند نوين، تجارت خود را با سرعت بيشتري پيش ببريد.

-صرفه جويي در وقت
به عنوان يك تيم تجاري قوي، احتمالا شما نيز از صبح زود تا دير وقت، زمان زيادي را براي كسب و كارتان صرف مي‌كنيد. با خودكار كردن كارهاي حسابداري، وقت زيادي كه در محاسبات تك تك داده‌هاي مالي گرفته مي‌شد به شما بازگردانده مي‌شود و اينگونه مي‌توانيد با تعادل بهتري به كار و زندگي خود بپردازيد.

-از نظر حرفه اي
شما خدمات حرفه اي مهمي را به مشتريان خود ارائه مي‌دهيد. استفاده از سيستم‌هاي حسابداري به شما كمك مي‌كند فاكتورهاي جامع و كاملي را از لحاظ جزئيات به مشتريان خود تحويل دهيد. با اين ابزار‌ها تمامي خريد و فروش‌ها با جزئيات كامل در سيستم ثبت مي‌شود و شما مي‌توانيد جزئيات دلخواه خود را در فاكتورها به نمايش بگذاريد.

-سريعتر پرداخت كنيد
تاجران و بازرگانان براي پيشبرد اهداف و روندكاري خود، به پرداخت به موقع هزينه معاملات مشتريان خود متكي هستند. برنامه هوشمند نوين، به سادگي و در زمان‌هاي تعيين شده، هشدار هايي را مبني بر تاريخ چك ها، فاكتورها و صورت حساب‌هاي هر مشتري، به شما نشان مي‌دهند؛ بنابراين، لازم نيست كه وقت خود را براي جستجوي تاريخ‌هاي وصول چك‌ها تلف كنيد.

 

متناسب با بودجه خود نرم افزار حسابداري بخريد!
دامنه محصولات نرم افزاري حسابداري به طور پيوسته در حال رشد است. امروزه نرم افزارهاي حسابداري بسياري توسط شركت‌هاي نرم افزاري مختلف توليد و به بازار ارائه شده اند. اين سيستم‌ها باقيمت‌هاي متفاوت و متناسب با نيازهاي صنوف مختلف شغلي در بازار موجود هستند و مي‌توانيد متناسب با بودجه مورد نظر، نرم افزار مورد نياز خود را خريداري كنيد. اين برنامه‌ها به طور معمول در ويژگي‌ها و ماژول‌هاي موجود در نرم افزار، تعداد كاربراني كه مي‌توانند به نرم افزار دسترسي داشته باشند و قيمت با يكديگر متفاوت هستند.

نرم‌افزار حسابداري، مديريت رويه‌هاي مالي و انجام وظايف مالي را بطور صحيح و سريع براي صاحبان مشاغل آسانتر مي‌كند. به خاطر داشته باشيد كه اين امر جايگزين نقش مديران حسابداري در سازماندهي امور مالي شركت نمي‌شود، بلكه در عوض باعث افزايش بهره وري آن‌ها مي‌شود.

بدون كمك نرم‌افزار حسابداري، صاحبان مشاغل يا مديران حسابداري مجبورند وقت زيادي را، صرف ايجاد گزارش‌هاي مالي و ساير اسناد و يا تطبيق حساب‌ها و صورت‌هاي بانكي كنند. اين نرم افزار تا حد زيادي به آن‌ها كمك مي‌كند تا ديد كاملي بر سلامت مالي شركت خود داشته و بتوانند تصميمات عاقلانه تري بگيرند.

قبل از پرداخت هزينه نرم افزار، براي مديريت حساب‌ها، شما بايد رابطه بين حسابداري و امور مالي را بدانيد تا بتوانيد به درستي از آن استفاده كنيد. به طور كلي، حسابداري اطلاعات لازم را جمع آوري مي‌كند تا صورت‌هاي مالي مانند ترازنامه، وضعيت مالي، صورت سود و زيان و ساير موارد را توليد كند؛ بنابراين، حسابداري و امور مالي به يكديگر بستگي دارند و نرم افزار تهيه شده براي اين فرآيند، روند كار را آسان تر كرده، خطاهاي موجود را به حداقل مي‌رساند و نتايج دقيقي را در قالب گزارشاتي جامع ارائه مي‌دهد.

سيستم‌هاي حسابداري هوشمند نوين، انعطاف پذير باشد است؛ يعني متناسب با نيازهاي منحصر به فرد هر تجارت ماژول‌هاي مورد نياز را در اختيار سازمان‌ها و كسب و كارها قرار مي‌دهد.

بهتر است تا قبل از خريد نرم‌افزار حسابداري به مشاهده ي دمو نرم افزارها بپردازيد تا مطمئن شويد، ويژگي‌هاي مورد نيازتان را به طور كامل برآورده مي‌سازد. براي مشاهده دموي رايگان نرم افزارهاي حسابداري تخصصي ما، مي‌توانيد به سايت هوشمندنوين مراجعه نماييد.

 

حسابداري سنتي در مقابل نرم افزارهاي حسابداري جديد
حسابداري سنتي فرآيندي براي مديريت صورتحساب ها، داده‌هاي مالي و معاملات مختلف حسابداري بصورت دستي و بدون كمك نرم افزار است. در حسابداري سنتي، نقش حسابداران بسيار مهم است زيرا آن‌ها كساني هستند كه بايد صورت‌هاي مالي را بدون عيب و نقص ثبت، محاسبه و ايجاد كنند. معمولاً انجام اين كارها زمان زيادي مي‌كشد چرا كه آن‌ها به صورت دستي انجام مي‌شوند.

متأسفانه خطاي انساني در حسابداري سنتي اجتناب ناپذير است. به همين دليل است كه بسياري از شركت‌ها به استفاده از نرم‌افزارهاي حسابداري روي آورده اند.

استفاده از ابزارهاي حسابداري هنوز هم نقش انسان را براي وارد كردن داده‌ها در بر مي‌گيرد، اما بيشتر فرآيند‌ها مانند محاسبات، ثبت و گزارش‌گيري‌ها بصورت خودكار انجام مي‌شوند. با استفاده از سيستم حسابداري، خطاي انساني به حداقل مي‌رسد و مي‌توانيد بيش از پبش بر روي رشد و توسعه كسب و كارتان تمركز كنيد.

نرم افزارهاي حسابداري باعث صرفه جويي در وقت و هزينه مي‌شوند. در همه جاي دنيا، حسابداري به عنوان يك كار بسيار حساس و زمان بر شناخته مي‌شود زيرا معاملات زيادي براي ثبت و شمارش وجود دارد. اما، با يك سيستم حسابداري مي‌توان تمام مراحل را به صورت خودكار انجام داد تا كارها با سرعت بيش تري پيش بروند. شركت شما براي انجام حسابداري و كارهاي ديگر نيازي به حسابداران اضافي ندارد. با خريد يك نرم افزار حسابداري مي‌توانيد، هزينه‌هاي شركت خود را براي ساير نيازهاي مهم پس انداز كنيد.

 

چند ويژگي‌ خاص در نرم افزار حسابداري خدماتي
مشاغل مبتني بر خدمات در مقايسه با يك تجارت مبتني بر محصول، نيازهاي حسابداري و جزئيات كمتري دارند. ارائه دهندگان شركت‌هايي مانند خدمات حمل ونقل، خدمات نظافتي، خدمات حسابداري، شركت‌هاي مهندسي و معماري، خدمات كامپيوتري، وكلا، ‌مشاوران و … هر يك داراي سيستم‌ها و ماژول‌هاي منحصر به فردي در سيستم حسابداري هوشمند نوين هستند. مشاغل خدمات گرا اغلب كارمنداني را، براي ارائه خدمات به مشتريان خود استخدام مي‌كنند. در اينگونه كسب و كارها، ارائه خدمات مانند هزينه وكالت، مشاوره و خدمات حسابداران مي‌توانند بطور ماهانه، هفتگي و يا به صورت ساعتي انجام گردد كه خود خواستار ماژول‌هايي است. سيستم حسابداري هوشمند نوين به منظور رفع نيازهاي هريك از مراكز خدماتي، امكان درخواست هركدام از ماژول‌هاي مورد نياز كسب وكار شما را ارائه مي‌دهد.

هدف اصلي مشاغل خدماتي ارائه خدمات و دريافت و پرداخت وجه به صورت كامل يا جزئي است. ثبت معاملات بعضي اوقات به صورت نقدي (هنگام دريافت ثبت مي‌شود) يا به صورت اعتباري انجام مي‌شود، بدين معني كه در زمان ارائه، خدمات بعدي رزرو شده است و وجوه مربوط نيز در دوره‌هاي بعدي دريافت مي‌شود. اين تراكنش‌ها و صورت حساب‌ها در نرم افزار حسابداري خدماتي به سادگي قابل ثبت است. گاهي اوقات چنين اتفاقي مي‌افتد كه خدمات به صورت پيوسته ارائه مي‌شوند. اين معاملات ممكن است به صورت هفتگي، ماهانه، سه ماهه يا سالانه تكرار شود. سيستم حسابداري هوشمند نوين با دارا بودن تكرار ويژگي معاملات، مي‌تواند بهترين پشتيبان در ثبت اينگونه معاملات باشد. بسياري از مشاغل خدماتي، درآمدهايشان را براساس فاكتورها يا قبض‌هاي صادر شده به مشتريان ثبت مي‌كنند و برخي نيز درآمد را بر اساس وجه نقدهاي دريافتي ثبت مي‌كنند. اين بدين معني است كه وجوه در سيستم حسابداري مي‌توانند طبق نياز كاربر شما، به صورت نقد، بيعانه و يا بر اساس فاكتورها يا قبض‌ها در سيستم حسابداري ثبت گردند.

ما يك نرم افزار تخصصي حسابداري براي شركت‌هاي خدماتي طراحي نموده‌ايم كه اين نرم افزار جزئيات خدمات را به طور كامل در اختيار شما قرار مي‌دهد. استفاده از اين سيستم مي‌تواند به شما در كسب و كارتان كمك كند. ثبت خدمات ارائه شده به مشتريان، ثبت اسناد حسابداري مانند درآمد، هزينه، پرداخت و دريافت به صورت اتوماتيك، امكان پيوست ضمائم به اسناد حسابداري، ايجاد فاكتور فروش، مرجوعي و پيش فاكتور، گزارش ليست فاكتورهاي فروش و مرجوعي، امكان وصول، صدور، دريافت، عودت، گزارش و سررسيد چك‌ها، امكان معرفي، تغيير، تنظيم، گزارش سود ‌و ‌زيان حساب‌ها و … از ويژگي‌هاي نرم‌افزار حسابداري خدماتي هوشمند نوين است.


منبع:

https://techrato.com/2020/07/21/special-features-of-an-accounting-app/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.