مديريتي هوشمندانه‌تر با نرم افزار حسابداري فروشگاهي

۷۵ بازديد ۰ نظر

مديريتي هوشمندانه‌تر با نرم افزار حسابداري فروشگاهي

شيوع COVID-19 در حال حاضر تأثير مالي قابل توجهي در بخش هاي مختلف زندگي ما داشته است؛ از اوقات فراغت و مهمان نوازي گرفته تا كسب و كارها و مشاغل، همگي به نوعي با اين بيماري درست و پنجه نرم مي‌كنند. در چند ماه گذشته، ما شاهد تغييرات قابل توجهي در كسب‌و‌كارهايمان بوده‌ايم. با استفاده از راه حل‎‌هاي حسابداري مي‌توان كنترل بيشتري در امور مالي و برنامه‌ريزي داشته باشيم.

سيستم‌‌‌هاي حسابداري به منظور طبقه بندي و انجام محاسبات پيچيده مالي به صورت ساده و همچنين اتوماتيك كردن بسياري از عمليات و پروسه‌‌‌هاي مالي طراحي و ارائه شده اند. شركت نرم افزاري هوشمند نوين، در سال‌‌‌هاي نخست عرضه نرم افزار‌‌‌هاي حسابداري در ايران، يعني از سال ۱۳۷۰ به عنوان يكي از شركت‌هاي پيشرو و تخصصي در زمينه توليد نرم‌ افزار‌‌‌هاي حسابداري شروع به فعاليت كرد.

شركت هوشمند نوين با سابقه‌‌اي قريب به سه دهه فعاليت در زمينه توليد انواع سيستم‌هاي حسابداري، درصدد اين بوده است تا بتواند بخش وسيعي از نيازهاي حسابداران و كسب و كارها را برطرف نمايد. نرم افزارهاي جامع حسابداري هوشمند‌ نوين، با ارائه راهكارها و ماژول‌‌‌هاي مختلف حسابداري، به شما در انجام محاسبات سريع و بي خطا كمك كرده و موجب مي‌گردد عملكرد بهتري را در مدت زمان كوتاه تري داشته باشيد. سعي ما همواره بر اين بوده است تا با ايجاد قابليت‌‌‌هاي متفاوت و اثر بخش در نرم افزار، بتوانيم نقشي در

پيشرفت كسب و كار شما داشته باشيم. نرم افزارهاي حسابداري يكپارچه هوشمند نوين، براي سهولت در كاركرد مشتريان خود، كسب و كار‌‌ها‌‌ را طبقه بندي كرده و اقدام به نوشتن نرم افزارهاي تخصصي جداگانه، متناسب با نياز مشتريان در زمينه‌‌‌هاي شغلي متفاوت نموده است. از ميان اين سيستم‌‌ها‌‌ مي‌توان به نرم افزار حسابداري فروشگاهي ، رستوراني، ارزي، شركتي، استارتاپي، پيمانكاري و ديگر موارد اشاره كرد.

جامع بودن نرم افزار از اين رو كه تمامي زير شاخه‌‌‌هاي حسابداري اعم از حسابداري مالي، حسابداري حقوق و دستمزد، حسابداري انبار، حسابداري دريافت و پرداخت و هم چنين حسابداري فروش و غيره در قالب يك سيستم حسابداري گنجانده شده باشد و تمامي ديتاهاي وارد شده در زيرشاخه‌‌‌هاي مختلف بتوانند با هم در ارتباط باشند و به نوعي همديگر را كاور كنند و بسته به نياز حسابدار هر كدام از زيرشاخه را بتواند فعال يا غير فعال كند. و آينده نگري هم داشته باشد كه اگر نياز به يك زيرشاخه داشته باشد بتواند آن را درون خود نرم افزار فعالسازي كند.

يكي از موارد فوق العاده مهم در بحث حسابداري مربوط به خروجي گرفتن و يا گزارشگيري حرفه اي و قابل درك براي عموم مي‌باشد يعني اگر شركتي اقدام به استخدام نيروي حسابدار مي‌كند صرفا جهت گزارشگيري مي‌باشد.اين گزارشات در مرحله اول براي مدير عامل مفيد است ، از اين جهت كه مي‌خواهد آناليز كند كه شركت سودهي يا زيان دارد حساب شركت‌‌‌هاي طرف قرارداد چقدر ميزان است چه ميزان طلبكار و چه ميزان بدهكار مي‌باشند.در مرحله دوم گزارشات حسابداري براي سهامداران شركت مفيد بوده  و وضعيت مالي يك شركت را در طول يك سال مالي نشان مي دهد .

 نرم افزار حسابداري فروشگاهي

هوشمند‌سازي به روش نرم افزار حسابداري پيمانكاري

زماني كه يك كسب و كار رو به پيشرفت و ترقي پيش مي رود ، به صورت تدريجي اون كار توسط بيش از يك نفر اداره مي‌شود چرا كه كارها با همكاري متقابل پرسنل نتيجه بخش خواهد شد و تعداد فعاليت‌ها و عمليات مالي شركت بيش از پيش مي‌شود. در اينجا به يك سيستم براي برنامه ريزي و ثبت و ضبط معاملات نياز پيدا خواهيد كرد تا اين اطمينان حاصل شود كه تمامي‌هزينه‌‌‌هاي دخل و خرج و درآمدهاي كسب‌وكارتان به درستي ثبت و هر زمان كه لازم باشد مي‌تواند مورد بررسي قرار ‌گيرد.
با بهره‌مندي از توسعه روزانه تكنولوژي و داشتن يك رقابت سالم در كنار استفاده بهينه از امكانات و حفظ زمان، خواهيد توانست كسب و كارتان را توسعه داده و اطلاعات جامعي از كسب و كار دارايي‌‌‌هاي خود داشته باشيد.

امروزه با تنوع ايجاد شده در نرم افزارهاي حسابداري، صاحبان مشاغل و كسب و كارها مي‌توانند از نرم‌افزار‌‌‌هاي حسابداري مناسب با شغل و حوزه‌ي كاري خود استفاده كنند و مديريت مالي كسب و كارشان را در دست بگيرند. انتخاب يك سيستم حسابداري به نوع كسب و كار و اندازه سازمان شما بستگي دارد. در كشور ما به دليل عدم آگاهي برخي صاحبان مشاغل از حسابداري، نرم‌افزارهاي مالي خود را به سمت هوشمند‌سازي در كنار ساده‌سازي براي افرادي كه دانش كمي‌در اين حوزه دارند، هدايت مي‌كند تا صاحبان مشاغل بتوانند به سادگي بخش مالي و حسابداري خود را مديريت كرده و از عملكرد حسابداران خود آگاهي يابند. چه نرم افزار مالي و حسابداري مناسب شغل شماست؟ اين سوالي است كه در ابتداي خريد نرم افزار فكر هر حسابداري را درگير مي‌كند.
تيم برنامه نويسي هوشمند نوين با بررسي‌‌‌هاي جامع و شناخت كامل از نيازهاي كسب و كارها، ماژول‌‌ها يي را به صورت تخصصي طراحي كرده است تا هر شغل بتواند با سرعت بيشتري به محاسبات مالي و نيازمندي‌‌‌هاي خود دسترسي يابد.

به طور مثال نرم افزار حسابداري پيمانكاري به رفع نيازهاي پيمانكاران از جمله ارائه صورت وضعيت‌‌ها‌‌، كسورات قانوني، بيمه و ماليات و ديگر موارد تخصصي آن حوزه مي‌پردازد. يكي از مزيت‌‌‌هاي نرم افزار مناسب پيمانكاران شركت هوشمند نوين، قابليت گزارش‌گيري هزينه‌‌ها‌‌ و جزئيات يك پروژه نسبت به پروژه‌‌‌هاي ديگر به صورت تفكيك شده است.

 

يكپارچگي اسناد با نرم افزار حسابداري خدماتي

امروزه و با تخصصي شدن هر چه بيشتر امور، كسب و كارها جلوه اي پيشرفته به خود گرفته و در راستاي تكنولوژي پيش مي‌روند. تيم توليد نرم‌افزار حسابداري هوشمند نوين، پس از بررسي گسترده نيازهاي مشتريان در زمينه‌‌ها‌‌ و صنوف شغلي متفاوت، اقدام به ايجاد راهكارهاي جامعي در قالب ارائه نرم افزارهاي حسابداري تخصصي، ويژه مشاغل مختلف نموده است. اين راهكارها براي مشاغل خدماتي اعم از خدمات در كلينيك‌‌‌هاي پزشكي، شركت و سازمآن‌هاي فعال در صنعت حمل و نقل، موسسات حسابداري، شركت‌‌‌هاي فعال در حوزه ارتباطات، شركت‌‌‌هاي خدمات نظافتي و … بوده و با افتخار به صورت پكيج‌‌‌هاي نرم‌افزار حسابداري خدماتي به بازار عرضه شده است.

بخش عمده اي از‌‌ داده‌‌‌هاي ثبت شده در سيستم‌‌‌هاي حسابداري خدماتي، محاسبات مرتبط با خريد و فروش و خدمات ارائه شده در پروژه‌‌‌هاي مختلف است. در شركت‌‌‌هاي خدماتي، اغلب در حين ارائه خدمات، كالاهايي نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي مديريت اين مسائل در سيستم‌‌‌هاي حسابداري هوشمند نوين، امكان صدور فاكتورهاي فروش تركيبي به صورت كالا و خدمات نيز وجود دارد؛ همچنين امكان ثبت و گزارش‌گيري از تراكنش‌‌‌هاي مالي نيز‌‌ در اين نرم افزار وجود دارد. با استفاده از برنامه‌‌‌هاي حسابداري، شما بايد بتوانيد اطلاعات حساب‌‌‌هاي بانكي از جمله چك‌‌ها‌‌ و. .. را در سيستم ثبت نموده و به به صورت يكپارچه تمامي اسناد را مديريت نماييد.

ثبت مرحله به مرحله اسناد، از مهم‌ترين قابليت‌هاي نرم‌افزار حسابداري مناسب مشاغل خدماتي است. با استفاده از اين سيستم تمامي ريز تراكنش‌‌ها‌‌‌‌، تنخواه‌‌ها‌‌ و داده‌‌‌هاي مالي جز به جز در اختيار شما قرار دارد و با گزارشات دقيق داده‌‌ها‌‌، هيچ عملكرد مالي از نگاه مديريت پنهان نمي‌ماند.

مشاغل مبتني بر خدمات در مقايسه با يك تجارت مبتني بر محصول، نيازهاي حسابداري و جزئيات كمتري دارند. ارائه دهندگان شركت‌‌ها يي مانند خدمات حمل ونقل، خدمات نظافتي، خدمات حسابداري، شركت‌‌‌هاي مهندسي و معماري، خدمات كامپيوتري، وكلا‌‌، مشاوران و … هر يك داراي سيستم‌‌ها‌‌ و ماژول‌هاي منحصر به فردي در سيستم‌هاي حسابداري هوشمند نوين هستند.

مشاغل خدمات‌گرا اغلب كارمنداني را، براي ارائه خدمات به مشتريان خود استخدام مي‌كنند. در اينگونه كسب و كارها، ارائه خدمات مانند هزينه وكالت، مشاوره و خدمات حسابداران مي‌توانند بطور ماهانه، هفتگي و يا به صورت ساعتي انجام گردد كه خود خواستار ماژول‌‌هايي است. سيستم حسابداري هوشمند نوين به منظور رفع نيازهاي هريك از مراكز خدماتي، امكان درخواست هركدام از ماژول‌‌‌هاي مورد نياز كسب و كار شما را ارائه مي‌دهد.

هدف اصلي مشاغل خدماتي ارائه خدمات و دريافت و پرداخت وجه به صورت كامل يا جزئي است. ثبت معاملات بعضي اوقات به صورت نقدي (هنگام دريافت ثبت مي‌شود) يا به صورت تعهدي انجام مي‌شود، بدين معني كه در زمان ارائه، خدمات بعدي رزرو شده است و وجوه مربوط نيز در دوره‌‌‌هاي بعدي دريافت مي‌شود. اين تراكنش‌‌ها‌‌ و صورت حساب‌‌ها‌‌ در نرم افزار حسابداري خدماتي به سادگي قابل ثبت است.

چگونه نرم‌افزار حسابداري مناسب كسب‌و‌كارتان را انتخاب كنيد؟

در گذشته، روش انجام حسابداري فرآيندي مبتني بر كاغذ بود و حسابداران اغلب با‌‌ استفاده از دفاتر قطور، داده‌‌‌هاي مالي خود را ثبت و براي گرفتن گزارشات يك به يك آن‌ها را مقايسه مي‌كردند، تا بتوانند اطلاعات مالي ضروري كسب‌و‌كار را بررسي كنند. امروزه و با پيشرفت نرم افزارها همه كسب‌و‌كارهاي كوچك و بزرگ در همه صنوف شغلي مي‌توانند از طيف گسترده نرم‌افزارهاي حسابداري موجود در بازار استفاده كنند. استفاده از سيستم‌‌‌هاي حسابداري نه تنها موجب مي‌گردد تا خطاهاي انساني در محاسبات كاهش يابد، بلكه منبع اطلاعات جامع و كاملي را برايتان فراهم مي‌آورد كه به شكل‌دهي ديدگاه شما دركسب‌و‌كارتان كمك مي‌كند. با اين گزارشات شما مي‌توانيد از ميزان توليداتتان گرفته تا ميزان نهايي فروش خود را در بازه‌‌‌هاي دلخواه پيش بيني نماييد تا عملكردهايي كه كمترين سودآوري را براي كسب‌وكار شما داشته‌اند از چرخه كار خود حذف كنيد. اما از ميان اين همه محصول نرم افزاري كه در بازار اين روزها وجود دارند، يافتن بهترين نرم‌‍افزار حسابداري كه امكانات آن بيشترين انطباق را با كسب‌و‌كار شما داشته ‌باشد ممكن است به يك چالش تبديل شود. شركت توليد نرم افزار هوشمند نوين با ارائه نرم افزاهايي تخصصي مناسب براي صنوف شغلي متفاوت راهكارهاي مناسبي را به شما پيشنهاد خواهد داد؛ كافيست براي مراجعه به سايت و مطالعه قابليت‌‌‌هاي نرم افزارهاي ما به سايت نوين به آدرس  ‌‌‌‌ www.hnovin.com مراجعه نماييد و با اين نرم افزارهاي هوشمند آشنا شويد تا بتوانيد مديريت هوشمندانه اي بر روي كسب و كار خود داشته باشيد.

گام نخست در انتخاب نرم‌افزار حسابداري بررسي نيازهاي مالي كسب و كارتان است. برنامه‌ريزي و صرف زمان در اين مرحله و در راستاي پاسخ دهي به الزامات كاريتان، باعث مي‌شود به اين زودي نيازي به تغيير نرم‌افزار پيدا نكنيد.

بر روي خواسته‌‌‌هاي كسب و كار خود تحقيق كنيد و اطلاعات كافي درباره چگونگي نحوه نگهداري داده‌‌‌هاي مالي و حسابداري در نرم افزارهاي حسابداري بدست آوريد. اينكه چه مستنداتي در خصوص كسب و كارتان ارزش نگهداري دارد؟ چه گزارش‌‌ها يي مورد نيازتان است؟ گزارش‌‌‌هاي مالي، گزارش‌‌‌هاي ميزان كالا، گزارش‌‌‌هاي توليد، گزارش‌‌‌هاي انبار، گزارش‌‌ها يي از ميزان نقدينگي، گزارش چك‌هاي دريافتي و بلند مدت، گزارش مشتريان و … تماما بايد در دسترس بوده و بررسي شود. پيش بيني نياز مالي، در آينده به شدت اهميت دارد زيرا در صورت انتخاب اشتباه در خريد نرم‌افزار حسابداري هزينه تغيير نرم افزار حسابداري قابل توجه خواهد بود.

تصميم‌‌‌هاي راهبردي با نرم افزار حسابداري بازرگاني  

آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد كه تجارت‌‌‌هاي كوچك و متوسط چگونه به تجارتي بزرگ و بين المللي تبديل مي‌شوند؟ شركت‌‌‌هاي تجاري، جز بزرگ‌ترين و سودآوران صنف‌‌‌هاي شغلي هستند كه نقش بسزايي در اقتصاد جامعه نيز دارد. استفاده حداكثري از منابع سازمان براي بقا و رشد در اين بازار ضروري است. اين ضرورت براي شركت‌‌‌هاي كوچك و متوسط محسوس‌تر است. در اين ميان بهره‌گيري از سيستم‌‌‌هاي حسابداري مخصوص شركت‌‌‌هاي تجاري و اجراي خودكار فرآيندهاي بازرگاني، كمك شاياني به واحد مالي جهت اجراي عمليات دوره اي مي‌كند. با مكانيزه كردن امور مالي و مديريت هزينه‌‌ها‌‌، اتكا به گزارش‌‌‌هاي تحليلي و اتخاذ تصميم‌‌‌هاي راهبردي، مي‌توانيد انرژي سازمان را معطوف به توسعه كرده و سهم خود را در بازار افزايش دهيد.

يك نرم افزار حسابداري بازرگاني يكپارچه، به كسب و كار شما در رعايت الزامات قانوني كمك مي‌كند. در نرم افزار بازرگاني هوشمند نوين امكان گزارش سود و زيان، ثبت فاكتور، استعلام، قرارداد و تعديلات خريد، امكان ثبت ماليات بر ارزش افزوده، ارسال تمامي فرم‌‌ها‌‌ و گزارشات به سيستم اتوماسيون اداري، امكان انجام عمليات بازرگاني ارزي و ريالي و ثبت اسناد مالي مرتبط به صورت خودكار و. .. فراهم آمده است. به عنوان مثال قانون ماليات بر ارزش افزوده اشخاص را مكلف به محاسبه و درج ماليات بر ارزش افزوده مي‌كند.

 نرم افزار حسابداري فروشگاهي

چگونه در عصر كرونا حساب‌ها را مديريت كنيم؟

از آنجا كه در حال حاضر ما و تمامي دنيا با چالش مقابله با شيوع و گرفتگي كوروي ويروس روبرو هستيم، بيشتر مشاغل، به ويژه مشاغل كوچك، مجبورند يا مدت زمان كمتري را در شركت حضور يابند و يا از راه دور كار كنند به همين دليل، اينكه پايگاه داده اي منسجم و كامل داشته باشيد بسيار مهم و در پيشبرد كارتان تاثير بسزايي دارد. با استفاده از نرم افزارهاي حسابداري ديگر نيازي به زمان گذاري طولاني براي جمع آوري و محاسبات فاكتور‌‌ها‌‌ و داده‌‌‌هاي مختلف نداريد و مي‌توانيد به آساني و در زمان كم داده‌‌ها‌‌ را به سادگي ثبت و از آن‌ها گزارشات جامعي تهيه كنيد. كار و گردش كسب و كار در اين بازه زماني مستلزم دستيابي پوياتر به پرونده‌‌ها‌‌ و سيستم‌‌‌هاي مالي است.

كرونا ويروس مشاغل زيادي را‌‌ تحت تأثير فشار مالي قرار داده و باعث شده بسياري از آن‌ها افت گردش مالي را تجربه كنند؛ حتي بعضا، برخي از كسب و كارها را به طور كلي نابود كرد. معدودي از مشاغل توانسته اند تجارت خود را به صورت عادي با كمبود نيروي كار، مشكلات زنجيره تأمين و بسته شدن موقت برخي كسب و كارها ادامه دهند. در سايت ديجياتو مطلبي با نام “نرم افزار حسابداري هم گام با شما در عصر كرونا” منتشر شده است كه مي‌توانيد با مطالعه آن سرنخ‌‌‌هاي جديدي از شيوه حسابداري در دوران كرونا به دست آوريد. حال كه تا اينجاي مطالب از تاثيرات مثبت نرم افزارهاي حسابداري در دوران كرونا مطلع گشتيد بهتر است تا به برخي مزاياي نرم افزارهاي حسابداري نيز اشاره كنيم تا بتوانيد انتخاب مطمئن تري داشته باشيد.

– نرم‌افزار حسابداري به شما كمك مي‌كند تا جريآن‌هاي هزينه اي شركت خود را ثبت و در سيستم مالي خود داشته باشيد تا در هر زمان بتوانيد وضعيت مالي خود را بررسي كنيد.
– نرم‌افزار حسابداري به شما كمك مي‌كند تا داده‌‌‌هاي مالي خود را رديابي و سازماندهي كنيد و نگاه دقيق و واقعي در امور مالي كسب و كارتان به شما نشان مي‌دهد.
– امكاناتي مانند دارا بودن فيلد بانكي و صورتحساب خودكار، عمليات حسابداري مالي تكميلي و. .. باعث صرفه جويي در وقت شما مي‌شود.
– برخي از سيستم‌‌‌هاي حسابداري داراي ويژگي‌‌‌هاي پيشرفته و ماژول‌‌‌هاي قابل افزودن مانند سيستم حقوق و دستمزد، سيستم موجودي حمل و نقل، انبار و مديريت پروژه هستند كه مي‌توانند جنبه‌‌‌هاي ديگري از تجارت شما را ساده تر كنند.
– مديريت امور مالي شركت شما مي‌تواند دشوار باشد، به همين دليل شما به نرم‌افزار حسابداري نياز داريد تا حساب‌‌‌هاي ورودي و خروجي خود را به درستي رديابي كنيد. استفاده از برنامه‌‌‌هاي حسابداري باعث افزايش بهره وري و صرفه‌جويي در زمان شده و باعث مي‌شود مدت زمان ورود اطلاعات به سيستم كاهش يابد. بسته به برنامه‌اي كه داريد، نرم‌افزار حسابداري مي‌تواند كارهايي از قبيل مديريت موجودي، صورتحساب، حتي برخي از جنبه‌‌‌هاي مديريت ارتباط با مشتري، همگي از درون برنامه نرم افزاري و حتي برخي از جنبه‌‌‌هاي مديريت ارتباط با مشتري‌‌ صورتحساب به مشتريان، ثبت پرداختي‌‌ها‌‌ و پيگيري مطالبات معوق گذشته و. .. را بسيار آسان‌تر و سريع‌تر انجام دهد.

– پيچيدگي نرم افزار مي‌تواند از نظر فروشنده متفاوت باشد. در حالي كه برخي از سيستم‌‌ها‌‌ فقط اصول اوليه را ارائه مي‌دهند، پس افراد مختلف مي‌توانند بدون دانش حسابداري به راحتي از آن استفاده كنند اما داشتن دانش حسابداري براي يك حسابدار بطور كلي لازم است. برخي از سيستم‌ها داراي پيچيدگي‌‌‌هاي بيشتري هستند و در شركت‌‌‌هاي پيشرفته مورد استفاده حسابداران حرفه اي قرار مي‌گيرند.


https://digiro.ir/نرم-افزار-حسابداري-فروشگاهي/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.